مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت مترو بر لزوم تحقق وعده دولت برای ارائه ۱۲۰۰ واگن به مترو تهران با توسعه خطوط مترو تأکید کرد.

مترو

به گزارش ایسنا، هابیل درویش در مراسم بهره برداری از 58 دستگاه واگن مترو و ورود اولین سری اتوبوس‌های تک کابین و آئین راه‌اندازی سیستم نوین اتوبوس‌های برقی با بیان اینکه با حمایت بانک شهر کار بزرگی در حال رخ دادن است گفت: امروز 58 دستگاه واگن رونمایی می‌شود و در این اوضاع نابسامان اقتصادی باید بگویم که این 58 واگن 200 میلیارد تومان هزینه داشته و برای جابجایی 200 هزار نفر مناسب است.

وی با بیان اینکه از سال‌های قبل با سرلوحه قرار دادن شعار اقتصاد مقاومتی تمرکز خود را بر تولید داخل قرار داده‌ایم افزود: امروز 40 درصد از ناوگان مترو تولید داخل است و بر اساس برنامه ریزی‌ها و در صورتی که اعتبارات 1200 واگنی که دولت به مردم شهر تهران قول داده می‌توانیم 80 درصد ناوگان خود را با تولیدات داخلی بسازیم.

وی با بیان اینکه این کارخانه واگن سازی می‌تواند سالانه 400 واگن بسازد گفت: در صورت تامین اعتبارات طرح توسعه ای باید در این کارخانه اجرا شود تا ظرفیت واگن سازی را به سقف 600 واگن در سال ارتقاء دهیم.

  • تحقق ساخت 90 کیلومتر مترو تا سال آینده از توان شهرداری به تنهایی خارج است

درویش با بیان اینکه شرکت واگن سازی تهران آماده است تا برای سایر کلانشهرها با قیمت تمام شده و واحد ریال واگن بسازد گفت: قرار است 90 کیلومتر مترو تا سال آینده در تهران به بهره‌برداری برسد و در هیچ کجای دنیا، این مسئله را باور نکرده و برایشان بسیار تعجب آور است و انتظار داریم دولت به این مسئله کمک ویژه‌ای داشته باشد چرا که تحقق ساخت 90 کیلومتر مترو تا سال آینده از توان شهرداری به تنهایی خارج است.

مدیر عامل شرکت مترو گفت: ما در شهریورماه قرار داریم اما از ابتدای سال تا کنون دولت حتی یک ریال برای توسعه مترو کمک نکرده است و این در حالیست که 20 هزار کارگر در مترو تهران مشغول به فعالیت هستند و ماهی 200 میلیارد تومان هزینه دارند و شهرداری تهران به تنهایی بار این مسئله را به دوش کشیده و زمان آن است که دولت پا به عرصه کمک به مترو بگذارد.

وی افزود: مدیریت شهری کمر همت بسته تا پرونده ایجاد 90 کیلومتر مترو را تا سال آینده ببندد و لازم است دولت در اقدام عام المنفعه که نفع مردم شهر است کمک کند.

کد خبر 346767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha