با درنظر گرفتن اینکه متروی تهران با کمبود یکهزار واگن روبه‌روست و عمر بخش قابل توجهی از قطارهایش نیز به سرآمده دیروز رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران از دولت خواست بر سرعت تأمین ناوگان متروی تهران بیفزاید.

metro

احمد دنيامالي با اشاره به آغاز نيمه دوم سال و افزايش آلودگي هوا گفت: دولت بايد توجه ويژه‌اي به تخصيص واگن‌هاي متروي تهران داشته باشد؛ چون هزينه‌اي كه به‌دليل آلودگي هوا براي سلامت شهروندان پرداخت مي‌شود، حتما سنگين‌تر از هزينه تأمين واگن است. وي در عين حال از تلاش وزارت كشور و سازمان شهرداري‌ها براي تخصيص 2هزار واگن به متروي تهران سخن گفت و اظهار اميدواري كرد كه بخش قابل‌توجهي از اين واگن‌ها به متروي تهران تخصيص يابد.

دنيامالي همچنين از برگزاري نشست‌هاي تخصصي بسيار با سازندگان داخلي سخن گفت و افزود: با توجه به دستور پيگيري از سوي وزير كشور به‌زودي شاهد تحول بزرگي در بخش نوسازي ناوگان متروي تهران هستيم. از نظر رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي شهر تهران در مترو استاندارد فرسودگي واگن‌ها نه براساس زمان كه براساس ميزان كيلومتري سنجيده مي‌شود كه يك واگن طي مي‌كند؛ بر همين اساس برخي از قطارها امروز حد استاندارد 750كيلومتر را رد كرده‌اند و بيش از 1.5ميليون خط سير داشته‌اند و همين امر موجب بروز معضلات و اختلالاتي در شبكه حمل‌ونقل ريلي شهر تهران شده است.

دنيامالي ساخت قطارهاي مترو توسط مهندسان و متخصصان داخلي را تحقق الگوي اقتصاد مقاومتي در داخل كشور عنوان كرد و گفت: امروز كه زيربناهاي مترو در تهران آماده و بخش جديدي نيز در دست احداث است، اميدواريم دولت و وزارت كشور به كمك متروي تهران بيايند؛ زيرا حال واگن‌هاي متروي تهران خوب نيست و دچار سرفه‌هاي كهنسالي شده است.

رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي اسلامي شهر تهران همچنين يكي از اقدامات مؤثر در جريان راه‌اندازي دفاتر خدمات الكترونيك شهر را الكترونيكي شدن مبادله اسناد و افزايش سرعت كار دانست و افزود: دفاتر خدمات الكترونيك شهر در زمينه مستند‌سازي‌ و فايلينگ عملكرد موفقي داشته است اما علاوه بر موضوعات آي‌تي(IT) و مكانيزه شدن سيستم‌هاي ثبتي بايد مشكلات مردم در زمينه رفت و برگشت‌هاي زياد به اين دفاتر برطرف شود.

کد خبر 347476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha