چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۹
۰ نفر

سرویس مدارس پایتخت به‌دلیل اهمیت موضوع ایمنی در حمل‌ونقل دانش‌آموزان شاهد کنترل‌های مضاعف و ویژه خواهند بود.

معاینه فنی

يكي از اين كنترل‌ها مربوط به معاينه فني است كه در مراكز مكانيزه شهر تهران انجام خواهد شد.سيدنواب حسيني‌منش، مديرعامل ستاد مركز معاينه فني تهران درخصوص طرح استقبال از مهر و اقدامات اين مجموعه براي خودروهاي سرويس مدارس در آغاز سال تحصيلي جديد گفت: امسال نيز همچون سنوات گذشته داشتن معاينه فني براي اين خودروها الزامي است. وي با اشاره به اين مسئله كه بنا بر گزارشات در 3سال گذشته هيچ‌گونه تصادف يا حادثه‌اي ناشي از نقص فني در خودروهاي سرويس مدارس اتفاق نيفتاده اظهار داشت: بدون ترديد برنامه‌ريزي مديريت شهري به الزام دريافت معاينه فني توسط رانندگان سرويس مدارس در كنار آموزش‌ها و فرهنگسازي‌هايي كه در اين راستا انجام شده عامل اصلي ارتقاي سطح ايمني تردد و كاهش تصادفات بوده است.

حسيني‌منش با اشاره به افزايش مراجعات به مراكز به واسطه شروع طرح كاهش از ابتداي مهرماه، براي به حداقل رسيدن زمان انتظار در مراكز به رانندگان سرويس مدارس توصيه كرد حتما قبل از مراجعه به مراكز با استفاده از سامانه پيامكي 2000112با ارسال شماره 1از آخرين وضعيت صف در مراكز مطلع شوند و براي به حداقل رسيدن ميزان معطلي نسبت به انتخاب مركز با مدت زمان انتظار كمتر به‌منظور اخذ معاينه فني خودروي خود اقدام كنند.

مديرعامل ستاد معاينه فني در ارتباط با رويه انجام معاينه فني خودروهاي سرويس مدارس گفت در مراكز خودروهاي سرويس مدارس به‌صورت ويژه مورد ارزيابي و كنترل قرار مي‌گيرد و موارد مربوط به ايمني خودرو به‌صورت سختگيرانه‌تري در مقايسه با خودروهاي شخصي بازرسي و كنترل مي‌شوند.

همچنين به گفته وي و با توجه به اهميت موضوع سرويس مدارس در خدمت‌رساني به دانش‌آموزان در طرح استقبال از مهر براي تسريع در پذيرش خودروهاي سرويس مدارس در دو مركز شكوفه و چمران خطي براي انجام معاينه فني اين خودروها اختصاص يافته است. وي به خانواده‌ها نيز توصيه كرده است كه براي حفظ سلامت فرزندان خود با حساسيت ويژه داشتن برگه معاينه فني سرويس مدرسه از مراكز مجاز را پيگيري كنند.

کد خبر 346970

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha