سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

پس از آنکه آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای کد رهگیری و شناسه کالا از سوی هیأت دولت تصویب شد، زمانبندی برای اجرای این طرح در کالاهای متفاوت انجام شد تا وزارت صنعت ۲تا ۶‌ماه برای این فرایند فرصت داشته باشد.

 اين طرح مي‌تواند به مبارزه با قاچاق از مبدا كمك كند تا تشخيص كالاي قاچاق و رسمي براي مشتريان و بازرسان امكان‌پذير شود. اين طرح جايگزين طرح شبنم و ايران كد خواهد شد كه سال 93از سوي وزارت صنعت متوقف شده بود. براساس مصوبه هيأت دولت، درباره آيين‌نامه اجرايي قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز، يك برنامه زمانبندي شده براي شناسنامه‌دار كردن كالاها درنظر گرفته شده است.

براساس اين مصوبه، براي سه گروه كالايي، مهلت زماني دو، چهار و شش ماهه براي تهيه شناسنامه و تخصيص شناسه درنظر گرفته شده است. ماده يك اين آيين‌نامه عنوان مي‌كند وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است، عناصر توصيفي كالا را با همكاري ستاد، گمرك جمهوري اسلامي ايران و حسب مورد دستگاه‌هايي كه طبق قوانين در قبال توليد، واردات، حمل و نگهداري و عرضه كالا داراي وظايف و اختياراتي هستند، تعيين كند. همچنين برمبناي ماده 3، آيين‌نامه اجرايي شناسه و رهگيري كالا در قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز، تهيه شناسنامه و تخصيص شناسه كالا، طبق اولويت‌ها براي برخي كالاهاي دوماه، تعدادي ديگر از كالاها 4 ماه و برخي اقلام نيز 6 ماه زمان تعيين شده است.

کد خبر 346981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha