همشهری آنلاین: یک مقام مسئول در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برخی مطالب مبنی بر احتمال تعطیلی چند هفته‌ای دانشگاه‌ها و مدارس در فصول پاییز و زمستان گفت: این موضوع نیازمند بخشنامه دولت است.

تعطیلی دانشگاه‌ها به سبب آلودگی هوا نیازمند بخشنامه دولت است

به گزارش ايرنا، این مقام مسئول روز یکشنبه اظهار داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچون سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها تابع سیاست‌های دولت بوده اما هنوز در این باره تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی گفت: البته سازمان محیط زیست این اختیار را ندارد که دستور تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را به سبب آلودگی هوا ارائه کند؛ بلکه موضوع جزو اختیارات کمیته اضطراری آلودگی هوا در استانداری‌ها است.

این فرد مسئول گفت: در این کمیته ضمن ارائه و بررسی گزارش دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اداره کل حفاظت محیط زیست و هواشناسی استان تهران، تصمیمات مناسب و پیشگیرانه اتخاذ می‌شود.

در همین ارتباط وزیر آموزش و پرورش هم گفته است پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای مدارس در ستاد بحران آلودگی مطرح و به آموزش و پرورش نیز انتقال داده شد و در مقابل آموزش و پرورش درخواست تشکیل یک کارگروه مشترک با سازمان محیط زیست و نهادی مربوطه را دارد اما هنوز این کمیته تشکیل نشده تا ابعاد کار بررسی شود.

وی با بیان این که پیشنهاددهندگان چه تاریخی را برای تعطیلی مدارس در نظر گرفته‌اند، اظهار کرد: این تاریخ باید قابل پیش‌بینی باشد و نمی‌توان تعطیلی شناور در نظر گرفت و آلودگی و وارونگی در تاریخ مشخصی است که این موارد باید در کمیته مشترک مطرح شود و آموزش و پرورش برای حفظ سلامتی و بهداشت دانش‌آموزان از این طرح استقبال می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پیش از این از امکان تعطیلی دوهفته‌ای، سه هفته‌ای و حتی یک ماهه مدارس در زمان آلودگی و پایداری هوا در فصول سرد خبر داده است.

معصومه ابتکار درباره بررسی‌های سازمان حفاظت محیط زیست برای مصوبه دولت مبنی بر کاهش ساعت شروع و پایان کار دستگاه‌های دولتی و مدارس یا تعطیلی مدارس در برخی روزهای پاییز و زمستان اظهار کرد: امکان تعطیلی برای مدارس در روزهایی که پایداری هوا ایجاد می‌شود، وجود دارد و در حال بررسی این موضوع هستیم.

وی تصریح کرد: جلسات سازمان محیط زیست با سایر مسئولان امر در مورد تعطیلی مدارس و تغییر ساعات ادارات ادامه دارد چرا که تصور می‌کنیم این راه می‌تواند کمک‌کننده باشد.

ابتکار درباره آخرین وضعیت پیش‌بینی شده برای تعطیلی مدارس در روزهای آلوده و روزهایی که با افزایش پایداری هوا در سال جاری با آن مواجه خواهیم شد، گفت: در این راستا، تعطیلات دوهفته‌ای، سه هفته‌ای و حتی یک ماهه هم پیشنهاد شده است که باید ببینیم کدام یک از پیشنهادات بیش‌تر مورد توافق قرار می‌گیرد.

کد خبر 347005

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha