مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

برنامه‌ریزی موقت و ناپایدار، راهکار کاهش آلودگی هوا نیست و باید لایحه هوای پاک هر چه سریع‌تر در صحن علنی مجلس تصویب شود.

محمدرضا نجفي، نايب‌رئيس مجمع نمايندگان استان تهران در اين‌باره گفت:‌ پيشنهاد تعطيلات زمستانه مدارس براي كاهش آلودگي هوا آثار موقت و ناپايداري دارد. در حقيقت براي بهبود وضعيت هوا بايد لايحه هواي پاك هر چه سريع‌تر به تصويب برسد، به لحاظ كفايت و جامعيت قطعا از رهگذر اين لايحه كاهش آلايندگي را شاهد خواهيم بود چرا كه به‌صورت مبنايي و پايدار نسبت به كنترل آلودگي‌ هوا و محيط‌زيست اقدامات صورت مي‌گيرد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه منابع مولد آلايندگي در تعطيلات و جابه‌جايي تعطيلات باقي مي‌ماند، تصريح كرد: با تعطيلات زمستانه مدارس به‌طور موقت با كاهش تردد وسايل حمل‌ونقل از ميزان آلايندگي كاسته مي‌شود اما حداكثر كمك به همان دوره باز‌مي‌گردد بنابراين كاهش مقطعي و ناپايدار مي‌شود. وي معتقد است: دولت و تمامي دستگاه‌هاي مسئول بايد تلاش كنند تا به‌صورت مبنايي به كاهش آلودگي هوا پرداخته شود. پرداختن مبنايي به‌معناي مديريت تمام مولد‌هاي آلايندگي است تا به سطحي برسند كه منشأ توليد آلودگي مديريت‌ و كنترل شده و به حد استاندارد برسد، از اين‌رو مجموعه‌اي از اقدامات نياز است كه در لايحه هواي پاك وجود دارد.

نجفي با يادآوري برخي جزئيات لايحه هواي پاك، گفت: توسعه حمل‌ونقل ريلي، كاهش سن معاينه فني خودرو و تجهيز مراكز معاينه فني به سيستم‌هاي لازم، توسعه حمل‌ونقل عمومي و جايگزيني خودروهاي فرسوده در حمل‌ونقل عمومي مانند اتوبوس‌ها و تاكسي‌ها و با اولويت جايگزيني خودروهاي هيبريدي، برقي‌كردن موتورسيكلت‌ها و جلوگيري از توليد و واردات موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري به‌گونه‌اي كه حداقل دستگاه‌هاي دولتي و نهادهاي عمومي ملزم به استفاده از اين موتورسيكلت‌ها شوند، در لايحه هواي پاك بايد لحاظ و به شكل عملياتي به آن پرداخته شود.

‌وي استانداردسازي خودروها و موتورسيكلت‌ها را از ديگر اقدامات مهم و مؤثر دانست و گفت: فضاي سبز نيز به‌عنوان گيرنده آلايندگي بايد به ميزاني توسعه يابد كه بخش قابل توجهي از آلاينده‌ها را كه لاجرم توليد مي‌شود، بتوانند جذب كنند تا از ميزان آن كاسته شود اما اگر اين اقدامات انجام نگيرد، تعطيلات زمستانه مدارس مقطعي و ناپايدار است. ‌

نايب‌رئيس مجمع نمايندگان استان تهران در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه لايحه هواي پاك موجب مديريت آلودگي هوا و كاهش عوارض متعدد ديگر مي‌شود، يادآور شد: متأسفانه آثار و خسارت‌هاي آلايندگي و هزينه‌هاي جاني و مالي ايجاد شده اگر محاسبه شود كمتر از حوادثي چون زلزله نيست، آلايندگي دائما درون انسان‌ها آسيب ايجاد مي‌كند بنابراين مجمع نمايندگان استان تهران هم بر حسب وظيفه ذاتي خود اين معضل را پيگيري خواهد كرد.

کد خبر 346843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha