چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

۳ تبهکار که به اتهام سرقت از طلافروشی، قتل و تجاوز به زنان جوان به اعدام محکوم شده بودند صبح دیروز به دار مجازات آویخته شدند.

حوادث

2نفر از محكومان اعضاي باندي بودند كه چندي قبل به طلافروشي در شادآباد دستبرد زده بودند و سومين نفر نيز آخرين عضو باند شياطين پاكدشت بود.سرقت از طلافروشي شادآباد عصر 24دي‌ماه سال92 اتفاق افتاد و در جريان آن 3نفر كه مسلح به سلاح كلاشنيكف و تبر بودند به طلافروشي يورش بردند؛

درحالي‌كه 2همدست ديگرشان در خودرو مراقب اوضاع بودند. آنها با تهديد صاحب طلافروشي حدود 4كيلو طلا سرقت و سوار بر خودرويي مسروقه از آنجا فرار كردند. به‌دنبال اين حادثه گروهي از مأموران اداره يكم پليس آگاهي تحقيقات خود را در اين‌باره شروع كردند و چند روز بعد به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد 2نفر از اعضاي اين باند در تهران و 3نفر ديگر در يكي از شهرستان‌ها مخفي شده‌اند.

به اين ترتيب 14روز بعد از دستبرد به طلافروشي، تبهكاران در چند عمليات دستگير شدند. مأموران در جريان بازرسي از مخفيگاه تبهكاران يك دستگاه ذوب‌ طلا كشف كردند و تحقيقات نشان داد آنها در 5فقره سرقت طلافروشي در استان‌هاي تهران و خوزستان، 2مورد تيراندازي و درگيري در اهواز، يك مورد سرقت در جويبار و همچنين 2 سرقت مسلحانه خودرو دست داشته‌اند.

آنها كه همگي در زندان با يكديگر آشنا شده بودند طلاهاي مسروقه را ذوب كرده و به‌صورت شمش مي‌فروختند. 2نفر از متهمان بعد از محاكمه در شعبه 15دادگاه انقلاب اسلامي به اعدام محكوم شدند و اين رأي در شعبه 41ديوان عالي كشور نيز تأييد شد. به اين ترتيب اين دو نفر صبح ديروز در زندان رجايي شهر به دار مجازات آويخته شدند.

سومين نفري كه ديروز مجازات شد آخرين بازمانده باند شياطين پاكدشت بود كه پيش از او 3همدستش اعدام شده بودند. اعضاي اين باند از مهرماه سال 88فعاليت خود را آغاز كردند. آنها سوار بر پرايدي نقره‌اي رنگ در حوالي پاكدشت پرسه مي‌زدند و زنان جوان را به‌عنوان مسافر سوار خودروي‌شان مي‌كردند و بعد از سرقت اموالشان آنها را مورد آزار و اذيت قرار مي‌دادند. در جريان يكي از سرقت‌هاي اين باند زن جواني كه توسط تبهكاران ربوده شده بود با ضربات چاقوي آنها به كما رفت و يك‌ماه بعد جان خود را از دست داد.

تبهكاران علاوه بر خانواده اين زن شاكيان ديگري نيز داشتند كه همگي قرباني جنايت‌هاي سياه آنها شده بودند. ترفند آنها به اين شكل بود كه 3نفر از اعضاي باند بعد از شناسايي طعمه‌شان كنار او مي‌ايستادند و به چهارمين نفر كه راننده بود خبر مي‌دادند. او نيز جلوي زن جوان و 3عضو ديگر باند توقف مي‌كرد و همگي به‌عنوان مسافر سوار مي‌شدند. به اين ترتيب 4تبهكار زن جوان را كه فكر مي‌كرد سوار خودروي مسافربر شده با تهديد چاقو به مكان خلوتي مي‌كشاندند و بعد از آزار و اذيت، اموالش را سرقت مي‌كردند.

تحقيقات پليس در اين‌باره ادامه داشت تا اينكه يك راننده مسافركش كه به سرنشينان پرايد نقره‌اي مشكوك شده بود شماره پلاك خودروي آنها را در اختيار پليس گذاشت و با اين سرنخ آنها دستگير شدند. تحقيقات از متهمان نشان داد كه آنها حدود يك‌سال بود كه نقشه شوم‌شان را اجرا مي‌كردند. به اين ترتيب پرونده آنها به دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد و هر 4عضو اين باند به اتهام قتل، تجاوز، سرقت و آدم‌ربايي به اعدام محكوم شدند. 3نفر از محكومان مدتي قبل اعدام شدند و صبح ديروز آخرين بازمانده اين باند نيز در زندان به دار مجازات آويخته شد.

کد خبر 347896

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha