چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

رئیس پلیس تهران گفت: با اجرای طرح امنیت اجتماعی در تهران مزاحمت برای نوامیس 80 درصد کاهش یافت.

سردار احمدرضا رادان در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد شهر ری افزود: در مجموع کل جرایم نیز با اجرای طرح امنیت اجتماعی با کاهش 16 درصدی مواجه شده‌ایم و ذائقه مردم نیز در جهت استفاده از پوشش تغییر یافته است و مردم به سمت خرید مناسب پیش می‌روند.

وی در پاسخ به پرسش دانشجویان در زمینه تخلفات پرسنل ناجا در اجرای طرح امنیت اجتماعی گفت: در حوزه امنیت اجتماعی با این حجم وسیع کار  تخلف و شکایت بسیار ناچیز بود به‌طوری‌که شکایتی که تقدیم سازمان قضائی نیروهای مسلح در این زمینه شد 3 مورد تخلف بود و در بازرسی ناجا نیز عدد شکایت زیادی در این زمینه نبود.

رادان در مورد اینکه چرا طرح جمع‌آوری ماهواره فقط در مناطق خاص اجرا می‌شود، گفت: این طرح در تمامی مناطق اجرا می‌شود ولی اولویت با مجتمع‌ها  و واحدهای بزرگ است که در این زمینه نیز پلیس با اخلاق عمل کرده و وارد منازل نمی‌شود و فقط اقدام به جمع‌آوری دیش ماهواره آن هم با حکم قضائی می کند.

بر اساس این گزارش فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در سخنرانی خود در جمع دانشجویان نیز با اشاره به تلاش‌های دشمنان انقلاب در جهت ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی بین جوانان گفت: مردم نیز در جهت ناهنجاری‌ها دغدغه‌هایی را مطرح کردند که این دغدغه‌ها حق است و بنابراین روش‌های گذشته که نتیجه نداده بود مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس‌ یک روش علمی وارد کار شدیم.

 رئیس پلیس تهران با اشاره به شأن و منزلت بالای دانشجویان گفت: پلیس در اجرای طرح امنیت اجتماعی به دانشگاه‌ها وارد نخواهد شد.

رادان گفت: معتقدیم دانشجویان ما آنقدر از شأن و منزلت اجتماعی برخوردار هستند که نیازی نباشد در اینگونه موضوعات پلیس به دانشگاه‌ها وارد شود.

سردار رادان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه باندهای اغفال جوانان گاهی از دانشجویان به‌عنوان طعمه استفاده می‌کنند، آیا جهت برخورد با این موضوع نیازی به راه اندازی پلیس دانشگاه‌ها داریم یا خیر؟ گفت: هیچ پلیس دانشگاهی راه‌اندازی نمی‌شود.در این موضوعات باید با ‌دومقوله پیشگیری و مقابله برخورد کرد که در حوزه پیشگیری موضوع اطلاع رسانی به دانشجویان در جهت جلوگیری از فریب آنها و در حوزه مقابله نیز وقوع جرم موضوع مقابله را در پی خواهد داشت.

سردار رادان گفت: دغدغه‌های مردم در حوزه‌های مختلف هنوز وجود دارد که با راه‌اندازی مراحل  جدیدی که در آینده نزدیک آغاز می‌شود این دغدغه‌ها نیز از میان برداشته می‌شود.

رئیس پلیس تهران گفت: هم اکنون احساس امنیت در مردم به طرز معناداری افزایش داشته است به‌طوری‌که ما در این زمینه با افزایش 14 درصدی مواجه بوده‌ایم.

کد خبر 34847

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز