چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اثرات جانبی داروهای سرماخوردگی بر کودکان، یائسگی مردان و تأثیر قند بالا بر چین و جروک یافته‌های پزشکی آنلاین هستند.

بچه‌های کمسن نباید داروی سرماخوردگی مصرف کنند

فاکس نیوز: مشاوران بهداشتی فدرال آمریکامی‌گویند که داروهای ضدسرفه و ضدسرماخوردگی در کودکان بی‌تاثیر هستند و توصیه می‌شود که در کودکان زیر 6 سال تجویز نشوند.

این توصیه در مورد همه داروهایی که محتوی یک یا چند تا از مواد زیر باشند، صادق است:
ضداحتقان‌ها، خلط‌ آورها، آنتی هیستامین‌ها و ضدسرفه‌ها.

این توصیه‌های غیرالزام‌اور احتمالاً تغییراتی در چگونگی برچسب‌زنی، بازاریابی و مصرف این داروها ایجاد می‌کند، اما این که کی این تغییرات به وجود می‌آید و با چه سرعتی، هنوز روشن نیست.

یائسگی مردان واقعیت دارد؟

سی‌بی‌اس نیوز: آیا مردان با افزایش سن دچار تغییر هورمون می‌شوند؟ آیا ممکن است مردان دچار تغییرات هورمونی مشابه یائسگی زنان شوند؟

دکتر هالی‌فیلیپس  توضیح می‌دهد که مردان ممکن است علائمی را احساس کنند که تصور می‌شود در نتیجه افت میزان تستوسترون باشد.

این مردان از احساس خستگی، افسردگی، و کاهش در میل جنسی شکایت می‌کنند. آنها همچنین دچارکمخونی، و کاهش تراکم استخوان می‌شوند.

یائسگی مردان با یائسگی زنان متفاوت است که زودتر از آن آغاز می‌شود و برای مدت طولانی‌تری ادامه پیدا کند، به طوری که این تغییرات در 40 سالگی شروع می‌شود و تا 80 سالگی ادامه پیدا می‌کند.

قند بالا چین و چروک ایجاد می‌کند؟

ام‌‌اس‌ان‌بی‌سی: بر اساس پژوهش منتشرشده British Journal of Dermatology مصرف زیاد قند فرآیند معمول پیری را تشدید می‌کند.

قندی‌شدن (Glycation) فرآیندی که در آن قند موجود در جریان خون به پروتئین‌ها می‌چسبد تا مولکول‌های مضر جدیدی - به نام فرآورده‌های نهایی قندی‌شدن پیشرفته (AGEs)- ایجاد کند، و این امر باعث ایجاد رشته‌های پروتئینی کلاژن می‌شود که در طول زمان متلاشی و به ایجاد چین و چروک پوستی منجر می‌شوند.

کد خبر 34871

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز