همشهری آنلاین: رییس جمهوری در دیدار رییس مجلس نمایندگان مالزی با اشاره به مذاکرات خود با نخست وزیر این کشور تاکید کرد که اراده دولت‌های ایران و مالزی ایجاد رابطه‌ای نزدیکتر و توسعه همکاری‌ها است و باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در دو کشور برای تحقق سریعتر این هدف بهره گرفت.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در دیدار "پاندیکار امین" گفت: تهران و کوالالامپور مصمم هستند سطح روابط خود را در مرحله نخست به سطح دوره قبل از تحریم ها بازگردانده و در مرحله بعدی نیز بسرعت میزان مبادلات خود را به دو برابر افزایش دهند و حمایت و تقویت همکاری های پارلمانی این روند را تسریع می کند.

روحانی با بیان اینکه آماده ایجاد روابط هر چه بهتر بین دو دولت و دو پارلمان هستیم، اظهارداشت: توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی، علمی و پارلمانی به نفع دو ملت ایران و مالزی و منطقه است.

رییس جمهوری به شرایط منطقه و جهان اسلام اشاره کرد و افزود: مسوولیت دینی، اخلاقی و انسانی ما برای ایجاد وحدت در جهان اسلام در شرایط کنونی مضاعف است و ایران و مالزی به عنوان دو کشور بزرگ جهان اسلام، می توانند با هماهنگی بیشتر به حل و فصل مشکلات مسلمانان کمک کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت پایه های همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان همه ادیان و مذاهب گفت: برای تقویت ثبات و امنیت در کشورها، راهی جز بالابردن مدارا نیست و اساس دین اسلام بر این است که مشترکات را افزایش داده و از اختلاف و تفرقه پرهیز شود.

رییس مجلس نمایندگان مالزی نیز در این دیدار تاکید کرد که مجلس مالزی از توسعه و تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه ها حمایت می کند.

"پاندیکار امین" با قدردانی از مذاکرات سازنده سران دو کشور در مسیر توسعه همکاریهای مشترک، گفت: هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط تهران - کوالالامپور وجود ندارد و همکاری های بانکی میان دو کشور می تواند به این روابط شتاب بخشد.

وی با اشاره به سفرهای متعدد خود به تهران اظهارداشت: پارلمان های ایران و مالزی قطعا پشتیبان خوبی برای تعمیق و توسعه روابط دو کشور هستند.

کد خبر 348848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha