همشهری آنلاین: رئیس فدارسیون والیبال با بیان اینکه لوزانو یکی از نامزدهای فدارسیون برای تیم ملی است گفت، عجله‌ای برای انتخاب سرمربی تیم ملی نداریم.

داورزنی

به گزارش ایرنا، محمدرضا داورزنی، رئيس فدارسيون واليبال، در حاشیه سمپوزیوم ملی اقتصاد مقاومتی در ورزش در جمع خبرنگاران افزود: برای چشم انداز والیبال ایران به دنبال آن هستیم که نحوه مربیگری لوزانو را در ایران کاملا تجزیه و تحلیل کنیم تا بتوانیم برای المپیک 2020 توکیو برنامه‌ریزی مدونی را انجام دهیم و بعد از جمع‌بندی مشخص خواهد شد که با وی تا المپیک 2020 ادامه می‌دهیم یا فرد دیگری را جایگزین لوزانو خواهیم کرد، عجله‌ای هم برای انتخاب سرمربی نداریم.
وی درباره برنامه های تیم ملی والیبال اظهار داشت: رقابت های قهرمانی جهان در سال 2018 و سپس المپیک 2020 توکیو مهمترین برنامه های فدراسیون والیبال است و هدف اصلی ما نیز ارائه عملکرد بهتر از المپیک ریو و قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر المپیک توکیو است.

رئیس فدراسیون والیبال همچنین درباره بحث‌های مطرح شده درمورد تایید اساسنامه فدارسیون‌ها نیز گفت: این موضوع داخلی است و باید در داخل کشور حل و فصل شود، برخلاف ادعاهای مطرح شده دولت هم فقط نقش نظارتی دارد و هیچ وقت در کار فدراسیون‌ها دخالت نکرده است.

وی ادامه داد: بودجه و امکانات ورزشی مربوط به دولت است و وزارت ورزش حق دخالت را دارد، اما هیچگاه دخالتی در کار فدراسیون‌ها نداشته و تنها نقش نظارتی ایفا کرده است.

رئیس فدراسیون والیبال افزود:اینکه فدراسیون‌ها بخواهند اساسنامه خود را به صورت مستقل تدوین و آنرا به تنهایی برای تصویت به فدراسیون بین‌المللی ارجاع دهند، نحوه اجرای آن در کشور با مشکل مواجه خواهد شد و بر همین اساس در نوع تدوین اساسنامه فدراسیون‌ها باید خرد جمعی صورت بگیرد.

داورزنی درباره مشکلات مالی برخی از باشگاه‌های لیگ برتر والیبال نیز خاطر نشان کرد: متاسفانه بعضی از باشگاه‌ها بعد از جذب بازیکن خارجی به تعهدات مالی خود عمل نمی‌کنند و یا برخی از دیگر باشگاه‌ها نیز در طول فصل تنها توانایی پرداخت 10 درصد از مطالبات بازیکنان و کادر فنی خود را دارند.

وی ادامه داد: از آنجا که زندگی بیشتر بازیکنان و کادر فنی از طریق والیبال تامین م‌ شود، باید حتما مطالبات آنها به موقع پرداخت شود و در غیر این صورت برای باشگاه‌هایی که در لیگ برتر توانایی مالی ندارند، کارت بازی صادر نمی‌شود.

داورزنی افزود: بسیاری از این باشگاه‌ها نیز در صدد هستند بدهی خود را به بازیکنان و فدراسیون تسویه کنند تا امکان حضور درلیگ برتر والیبال را داشته باشند.

کد خبر 349527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha