شنبه ۵ آبان ۱۳۸۶ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم شهرداری همدان ، خالق شگفتی بزرگ هفته دوم لیگ برتر والیبال.

هفته دوم لیگ برتر والیبال همانند هفته آغازین با یک شگفتی دیگر توأم بود. این بار خالق شگفتی بزرگ، تیم شهرداری همدان بود که با هدایت فرهاد داخم، سرمربی جوان و بی‌ادعای خود توانست سایپا یکی از 3 مدعی اصلی رقابت‌های امسال را شکست دهد.

جالب است که تیم شهرداری تا 24 ساعت قبل از آغاز بازی‌های هفته دوم ،حضورش در لیگ برتر در هاله‌ای از ابهام بود و اگر پا در میانی داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال و سایر مقامات محلی این استان نبود چه بسا تماشاگران همدانی آرزوهای چندین ساله‌شان مبنی بر شرکت در لیگ برتر نقش بر آب می‌شد.

 از دیگر نکات مهم بازی‌های هفته دوم باید از بیداری چند تیم شکست‌خورده هفته اول یاد کرد که خیلی زود توانستند به پا خاسته و اعلام وجود کنند. پگاه ارومیه،‌ اتکا تهران و استقلال گنبد نشان دادند درس‌های خوبی از بازی‌های هفته اول گرفتند. بانک صادرات مشهد و پتروشیمی ماهشهر تنها تیم‌هایی بودند که برای دومین هفته پیاپی مقابل حریفان خود تن به شکست دادند.

 نتیجه بی‌تفاوتی و غرور

سایپا یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر چوب بی‌تفاوتی و غرور بیش از حد بازیکنانش را خورد و کادر فنی تقویت شده این تیم توانایی بازگرداندن تیم‌شان به بازی را نداشتند.

حتی تأخیر در بازی و حاشیه‌هایی از این دست هم به کمک سایپا نیامد و آنان در مصاف با تیم سراپا انگیزه میزبان خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد در شروع هفته دوم لیگ طعم تلخ شکست را در رقابت با 2 مدعی دیگر جام، پیکان و پردیس قزوین چشیدند.

 داخم که همواره هنرش در این سال‌ها آوردن تیم‌ها از لیگ دسته یک به لیگ برتر بود، این بار ثمره صبوری و سخت‌کوشی خود در 2 جبهه؛ یک‌سو آماده‌سازی تیم و دیگرسو خنثی ساختن شیطنت‌های صورت گرفته در مورد ناکارآمد جلوه دادن تیمش را با یک پیروزی ارزشمند داد تا همه چیز در ادامه کار، رنگ و بوی آرامش به خود بگیرد.

نقطه برتری شهرداری در بازی با تیم مدعی سایپا در بازی جسورانه تیم میزبان خلاصه می‌شد که با سرویس‌های حساب‌شده خود اجازه کار سرعتی را از تیم مقابل گرفت و جابه‌جایی‌ها صورت گرفته در این تیم هم موجب شد مربیان سایپا در بازی‌خوانی دچار مشکل شوند.

 شاهرخ جلوه، امیرهوشنگ شاه‌زمانی، امیر احمدی و امیرحسین معززی‌خواه به همراه جواد مهرگان بهترین‌های شهرداری در بازی با سایپا بودند.

 رضایت تربیت‌بدنی یزد

 پیکان، تیم مدافع عنوان قهرمانی در تهران یک ست به تربیت بدنی یزد، تیم میهمان داد تا حریف چندان ناراضی از تهران نرود. پیکان با وجود در اختیار داشتن نفرات مطرح و بدون آرش کشاورزی که هنوز با وجود دریافت رضایت‌نامه از باشگاه پردیس اجازه بازی نیافته، در بازی مقابل تربیت‌بدنی یزد از هماهنگی لازم به دور بود.

 هر چه بود وجود یک امیر حسینی باتجربه کافی بود تا پیکان پس از واگذاری ست دوم با بیداری بازیسازش راه پیروزی بر حریف را هموار کند. نماینده یزد در نخستین حضورش در لیگ برتر با عباسعلی میرحسینی، ملی‌پوش اسبق ایران تیمی مطمئن نشان داد و اینکه حریف آسانی برای تیم‌های مدعی حداقل در بازی‌های خانگی نخواهد بود. داوودخان‌احمدی، رضا خداپرست و بابک مظفری در تیم میهمان و امیر حسینی، فرهاد ظریف و محمد منصوری در پیکان بهترین‌های این میدان بودند.

 پردیس در صدر

 پردیس متحد قزوین در دومین میزبانی پیاپی خود پتروشیمی ماهشهر را شکست داد تا به لطف معدل ست بهتر صدرنشین جدول در پایان هفته دوم شود.

علی مؤذن، سرگروه پیشین تیم ملی که با تلفیقی از نفرات شاخص باتجربه و جوان با کمک محمدرضا دامغانی به دنبال تکرار قهرمانی آبگینه در دهه هفتاد در لیگ برتر است، با استراتژی حساب شده این بار پتروشیمی را با ست کوویچ برد.

 بازیسازی مطلوب علیرضا بهبودی، دفاع‌های موفق سعید رضایی و دریافت‌های سالم پیمان اکبری و درخشش مرتضی شیاری کافی بود تا پتروشیمی برای دومین هفته پیاپی از دیدن رنگ پیروزی محروم بماند. پردیس در این بازی نیز از حمایت پرشور تماشاگرانش برخوردار بود.

اتکا، فاتح نزدیک‌ترین بازی هفته

در هفته دوم اتکا، فاتح نزدیک‌ترین بازی هفته در مشهد بود. این تیم که هفته قبل به پردیس باخته بود در مصاف با بانک صادرات مشهد با بخت و اقبالی بلند توانست بازی پنج گیمه را به سود خود تمام کند.

میزبان در روزی که محمد شریعتی را در بهترین شرایط داشت، اما در حمله فاقد توان لازم برای برتری بود و به همین دلیل گام دوم را هم با شکست پشت سر گذاشت. اتکا به لطف حمید سهرابی و حسام بخششی آماده که همه توپ‌های‌شان را تبدیل به امتیاز کردند، با 2 امتیاز باارزش راهی تهران شد.

در سایر میدان‌ها در گنبد، استقلال این شهر با آمدن ولادیمیر پروویج صربستانی و درخشش یحیی قلیچ‌نیازی و عبدالله آذر، اروم‌دشت ارومیه را با شکست 3 بر صفر بدرقه کرد تا به نوعی با تماشاگرانش دوباره آشتی کرده باشد. شکست 3 بر صفر گنبد در هفته اول مقابل تربیت‌بدنی یزد موجب شد تنها 1500 تماشاگر از این بازی دیدن کنند.

پگاه، تیم اول ارومیه نیز در بازی با تیم جوان استیل آذین شکست هفته قبل مقابل گل‌گهر را به فراموشی سپرد. شاگردان بنایی به لطف تجربه بیشترشان با کنترل حریف توانستند به یک برد روحیه‌ساز دست پیدا کنند. حمزه زرینی در حمله و سرویس و مهدوی در بازیسازی و جواد محمدی‌نژاد در دفاع روی تور برای تیم میزبان پرثمر ظاهر شدند.

نتایج هفته دوم

پیکان 3 – تربیت‌بدنی یزد یک

 استقلال گنبد 3 – اروم‌دشت صفر

 اتکا تهران 3 – بانک صادرات مشهد 2

پگاه 3 – استیل آذین صفر

 شهرداری‌همدان 3 – سایپا یک

 پردیس متحد قزوین 3 – پتروشیمی یک

کد خبر 35008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز