چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۸۶ - ۰۶:۳۶
۰ نفر

گروه ورزشی: جدال‌های نزدیک در ارومیه و مشهد.

هفته دوم لیگ برتر والیبال در حالی امروز در تهران شروع می‌شود و در شهرستان‌ها پایان می‌یابد که در 2 هفته اخیر پخش مستقیم تلویزیونی بازی‌ها موجب شده تا همزمانی مسابقات فقط شامل حال بازی‌های خارج از پایتخت شود.

 امروز هم طبق روال هفته گذشته بازی‌های هفته دوم در تهران با دیدار پیکان مدافع عنوان قهرمانی و تیم تازه‌وارد تربیت‌بدنی یزد آغاز می‌شود و بعد از یک ساعت و نیم اختلاف زمانی نوبت به بازی در شهرستان‌ها خواهد رسید. انعکاس و پخش رقابت‌های لیگ برتر والیبال کار شایسته‌ای از سوی رسانه ملی است اما چه خوب است به سایر بازی‌های لیگ در شهرستان‌ها هم مانند لیگ فوتبال توجه شود تا شائبه اینکه تیم‌های مرکزنشین تافته جدابافته‌ای هستند، به ذهن‌ها متبادر نشود.

 در هفته اول آثار ناآمادگی در چهره چند تیم کاملاً مشهود بود و مطمئناً در هفته‌های آینده با جا افتادن تیم‌ها در چرخه مسابقات لیگ وضعیتی متفاوت با هفته‌های اولیه به‌وجود خواهد آمد.

در این هفته شهرداری همدان یکی از تازه‌واردهای لیگ برتر در فصل جاری پس از قرعه استراحت هفته اول برابر یکی از مدعیان این فصل محک می‌خورد. سایپا برخلاف صحبت‌های سرمربی این تیم که به قصد برداشتن بار روانی از روی دوش شاگردانش عنوان کرده که ما مدعی قهرمانی نیستیم، اتفاقاً با یک تیم کامل و آماده هیچ کم و کاستی برای رقابت با دو تیم مدعی دیگر پیکان و پردیس قزوین ندارد. عیار شهرداری همدان در این بازی به خوبی مشخص خواهد شد و اینکه فرهاد داخم، سرمربی جوان تهرانی این تیم چگونه توانسته با مشکلات کنار بیاید.

 پیکان، میزبان تربیت‌بدنی ‌یزد

 در نخستین بازی امروز، تربیت‌بدنی یزد با هدایت عباسعلی میرحسینی، ملی‌پوش سال‌های نه چندان دور والیبال با یک پاسور باتجربه به نام بابک مظفری به دیدار مدعی اول قهرمانی و قهرمان دوساله باشگاه‌های آسیا می‌رود. عابد نورمحمدی، مرتضی صالحی و رضاخداپرست هر کدام می‌توانند پس از درخشش در بازی با نماینده گنبد در بازی خانگی در تهران بیشتر به چشم بیایند.

 پیکان هم با تمام قدرت به مقابله با حریف خود خواهد شتافت. با وجود محرومیت آرش کشاورزی، پیکان آنقدر مهره سرشناس دارد که با مشکلی مواجه نشود.امیر حسینی، ترکاشوند، موسوی، مقبلی، منصوری، ظریف، جعفری، بازارگرد و محمدکاظم اطمینان‌خاطر خاصی به کادر فنی تیم مدافع عنوان قهرمانی می‌بخشند.

پتروشیمی در محاصره مدعیان

پتروشیمی ماهشهر که با یوتسا ست‌کوویچ و دو بازیکن خارجی‌اش هفته گذشته جدال حیثیتی را به پیکان و کارخانه باخت، در این هفته مجبور به رویارویی با یک مدعی دیگر قهرمانی است. پردیس قزوین با پشتوانه تماشاگران پرشمارش به برد قاطع و تداوم صدرنشینی‌ در پایان هفته می‌اندیشد.

مدعی جدید لیگ برتر والیبال در فصل جاری در بازی نخست خود با وجود بازی نه‌چندان دلچسب توانست پدیده سال گذشته لیگ را با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کند. پردیس با نفراتی چون زادون، شیاری، اکبری، بهبودی، حسینی، رضایی، داودی، مصطفی‌وند و محمدی‌راد با به دست آوردن هماهنگی لازم می‌تواند گرمابخش لیگ امسال باشد. پتروشیمی هم تیمی پرمهره است و با تفکرات ست‌کوویچ و نفرزاده و بازیکنانی چون سینی‌شا، جورجوویچ، محمدی‌زاده، عطار، صادقیانی، سال‌افزون، شریفات، ثانی و جهاندیده می‌تواند به تیمی قابل اعتنا تبدیل شود.

 پیکار دشوار

 دیدار استیل‌آذین و پگاه در ارومیه می‌تواند مهیج‌ترین بازی هفته باشد و هر دو طرف از شانسی مساوی برای کسب پیروزی برخوردارند. اگر میزبان به تجربه مردانش همچون محمدی ساعی، مهدوی، زرینی، زارع، محمدی‌نژاد و علیزاده می‌نازد، در سوی مقابل تیم چهارم تهران به قدرت جوانی و تکنیک قابل توجه مجتبی ‌شبان، اشکان درخشان، حسین امیری، آرش کمالوند، رضا صفایی و گل‌محمد سخاوی امید بسته است.

 برای رسول بنایی، سرمربی نام آشنای ارومیه شکست دوم پس از باخت ناباورانه هفته اول به گل‌گهر سیرجان می‌تواند فاجعه و به نوعی از دست رفتن جایگاهش نزد مسئولان باشگاه باشد.

 بانک صادرات در پی جبران

 اتکا برای دومین هفته پیاپی میهمان است، این بار وادی و شاگردانش در مشهد به میدان می‌روند. بانک صادرات مشهد که هفته قبل در تهران با سرشناسانی چون شریعتی، تابعی، رئوفی، چابکیان و ارمشی مقابل تیم جوان استیل‌آذین باخت، در این بازی به جبران مافات می‌اندیشد.

در سالن قدیمی مهران نبرد سختی در انتظار دو تیم خواهد بود واتکا با در اختیار داشتن مجتبی غیاثی مؤثرترین بازیکن نوجوانان جهان، حسام بخششی از سرعتی‌زنان آماده لیگ، حمیدرضا سلیمانی، میثم تیموری، مجید قاسمی، حامد باقرپور و حمید سوسن‌آبادی پاسور دوم تیم جوانان ایران، مانند تیم میزبان می‌اندیشد و نمی‌خواهد در شروع لیگ از دیگر حریفان عقب بماند.

 اروم‌دشت در گنبد

 تیم تازه‌شکل‌گرفته لیگ‌برتر پس از شکست خانگی مقابل سایپا با پیمودن مسیری طولانی در گنبد، میهمان استقلال این شهر است. گنبدی‌ها با از دست دادن نفرات شاخص خود هیچ‌گاه در یک دهه اخیر تیمی به این ضعیفی نداشته‌اند. حال باید دید تیمی که در یزد به راحتی از پا درآمد مقابل تماشاگران خونگرم‌اش در مصاف با نماینده دوم ارومیه چگونه ظاهر خواهد شد.

برنامه بازی‌های امروز

پیکان – تربیت بدنی یزد

 شهرداری همدان – سایپا

 استقلال گنبد – اروم‌دشت ارومیه

 بانک صادرات مشهد – اتکا

پردیس قزوین – پتروشیمی ماهشهر

 پگاه ارومیه– استیل آذین

کد خبر 34793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز