رؤسای اتاق‌های بازرگانی اروپایی در دیدار رئیس اتاق بازرگانی ایران از تلاش برخی قدرت‌ها برای دخالت دادن ملاحظات سیاسی در مبادلات تجاری، ابراز ناخشنودی کردند.

در حالی که دولت آمریکا روز پنج‌شنبه سوم آبان، از اعمال تحریم‌های یک‌جانبه علیه 3 بانک و چند شرکت ایرانی خبر داد، مسئولان اتاق‌های بازرگانی کشورهای اروپایی نسبت به این اقدام واکنش نشان دادند چرا که اتحادیه اروپا بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران است و اعمال تحریم‌های تجاری علیه ایران بیش از همه به بخش خصوصی این اتحادیه آسیب می‌رساند و شرکت‌های آمریکایی سال‌هاست که روابط اقتصادی خود با ایران را قطع کرده‌اند.

اتاق بازرگانی آلمان چندی پیش هشدار داده بود که وضع تحریم‌های تجاری علیه ایران، 10 هزار شغل در آلمان را در معرض تهدید قرار خواهد داد و طبق این بیانیه، اقتصاد آلمان از تحریم‌های ایران دچار خسارت خواهد شد.

دکتر محمد نهاوندیان، رئیس اتاق بازرگانی ایران، که پنج‌شنبه و جمعه برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سالانه اتاق بازرگانی اروپا به پاریس سفر کرده بود، در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر از نشست با رؤسای اتاق‌های بزرگ کشورهای اروپایی از جمله رؤسای اتاق‌های بازرگانی آلمان، انگلیس و روسیه خبر داد و گفت: در این دیدارها اغلب رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای اروپایی از این که برخی قدرت‌ها سعی می‌کنند ملاحظات سیاسی را بر روابط اقتصادی حاکم کنند ابراز ناخشنودی کردند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین در حاشیه پانزدهمین اجلاس سالانه اتاق بازرگانی اروپا در پاریس ضمن دیدار با رئیس اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا درخصوص راه‌های گسترش همکاری بخش خصوصی ایران و اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران،  لاتیل رئیس افتخاری اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا و رئیس اتاق بازرگانی اتریش نیز در این دیدار با تأکید بر لزوم تفکیک میان مسائل سیاسی و روابط تجاری در همکاری‌های اقتصادی با ایران گفت: باید از هر فرصتی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران استفاده کرد و ما در اتاق بازرگانی اتریش 3 سال پیش بزرگ‌ترین هیأت تجاری را از اتریش به ایران اعزام کردیم و ضمن ملاقات‌های مفید با همتایان ایرانی خود دستاوردهای مثبتی از این سفر برای اقتصاد 2 کشور حاصل شد.

کد خبر 35077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز