یکشنبه ۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیزدهمین نمایشگاه الکامپ و هشتمین نمایشگاه تلکام، صبح روز یکشنبه 6 آبان با حضور 457 شرکت داخلی و خارجی افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت بازرگانی، محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در مراسم افتتاحیه و با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات در توسعه کشور گفت: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند زمینه‌ساز توسعه این صنعت و اقتصاد کشور شود.

سلیمانی درخصوص صادرات محصولات ICT گفت: از سال گذشته صادرات تجهیزات نرم‌افزاری را آغاز کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: درحال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور بیش از 25 درصد است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از انجام کار کارشناسی برای کاهش تعرفه پیامک خبر داد.

لازم به ذکر است در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (ایران الکامپ 2007) کلیه قطعات ـ تجهیزات رایانه‌ای اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزار ISP ها، الکترونیک، تجارت الکترونیک خدمات کامپیوتری به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است، سیزدهمین نمایشگاه الکامپ از 6 تا 9 آبان ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود

افزایش حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در الکامپ سیزدهم

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران از افزایش حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در الکامپ سیزدهم خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت بازرگانی، سید حمید قوام شهیدی گفت: از 439 شرکت حاضر در نمایشگاه 384 آن داخلی و 55 شرکت خارجی می‌باشند که در مقایسه با سال گذشته بدون احتساب شرکت‌های اینترنتی، تعداد مشارکت‌کنندگان 35 درصد افزایش دارد.

قوام شهیدی با بیان اینکه فضای نمایشگاهی نسبت به سال قبل 27 درصد افزایش دارد، گفت: الکامپ سیزدهم در فضایی به مساحت بیش از 30 هزار متر مربع در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی گفت: از دست‌اندرکاران صنعت IT کشور بویژه بخش خصوصی، سازمان نظام صنفی و تشکل‌های مرتبط انتظار داریم ضمن دوری از موضوعات حاشیه‌ای با ارایه راهکارهای مناسب جهت ارتقاء این صنعت تلاش نمایند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به این موضوع که هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها در راستای توسعه صادرات غیرنفتی است اظهار داشت: از بخش‌های خصوصی و حوزه‌های مرتبط انتظار می‌رود راهکارهای رشد و توسعه تولیدات کیفی خود را در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارایه نمایند تا با توجه به برخورداری از نیروهای جوان تحصیل‌کرده بتوانیم گام‌های موثرتری در رشد و اعتلای این صنعت برداریم.

قوام شهیدی گفت: انجمن نظام صنفی درخواستی برای برگزاری نمایشگاه به کمیته صدور مجوز ارسال نکرده و بدون درخواست رسمی فقط با تمسک به شیوه‌های ژورنالیستی خواستار برگزاری نمایشگاه می‌باشد.

کد خبر 35143

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز