معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام اینکه فرآیند پیگیری اخذ مجوز پروژه بزرگراه شهید شوشتری متوقف نشده است، تأکید کرد: پیوست‌های محیط‌زیستی این پروژه با نظارت سازمان محیط‌زیست در طرح گنجانده شده‌ است و ما امیدواریم بتوانیم در دو ماهه آینده تأییدیه سازمان محیط‌زیست را درخصوص این پروژه با لحاظ تمهیدات حفاظت از محیط‌زیست پارک جنگلی سرخه‌حصار اخذ کنیم.

بزرگراه شهید شوشتری-تهران

 عليرضا جاويد با اشاره به طرح بزرگراه شهيد شوشتري گفت: بزرگراه شهيد شوشتري در كمربندي شرق و جنوب تهران قرار دارد. اين پروژه از تقاطع بزرگراه رسالت با بزرگراه شهيد ياسيني آغاز شده و پس از عبور از يك مسير ١٦ كيلومتري به تقاطع بزرگراه دولت‌آباد با بزرگراه امام‌رضا(ع) مي‌رسد. وي با تشريح مجاورت اين پروژه با پارك سرخه‌حصار افزود: از تقاطع بزرگراه دولت‌آباد و جاده امام‌رضا(ع) نيز تا تقاطع بزرگراه شهيد ياسيني پروژه بزرگراه شهيد شوشتري به طول ۱۶ كيلومتر تعريف شده است كه حدود ۵ كيلومتر از اين مسير در محدوده‌ جنگل سرخه‌حصار و مناطق حفاظت‌ شده‌ مجاور آن قرار دارد و دغدغه‌هاي محيط‌زيستي از اين بابت طرح شده است.

وي گفت: به همين دليل در طراحي اوليه پروژه كه احداث صرفا ۶۰۰ متر تونل پيش‌بيني شده بود، تجديد نظر شد و به‌منظور لحاظ نظرات سازمان محيط‌زيست قريب به ۳۶۰۰ متر تونل در پروژه پيش‌بيني شده‌ است كه بخش‌هاي غيرتونلي هم در بعضي از مقاطع به‌صورت زيرسطحي طراحي شده است.وي تأكيد كرد: اين پروژه قادر خواهد بود ٧ درصد از ترافيك تهران را كاهش دهد.

کد خبر 352035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha