پس از یک سال غیبت پرحرف و حدیث، عروسک‌های بازیگوش و خوش‌قلب به همراه آقای مجری به تلویزیون بازمی‌گردند تا جدول پخش شبکه ۲ در نوروز ۹۶ به لطف هنرنمایی آنها سر و سامان بگیرد.

کلاه قرمزی

به گزارش همشهري، نخستين حضور كلاه‌قرمزي و پسرخاله در تلويزيون به اوايل دهه 70و برنامه «صندوق پست» برمي‌گردد. ايرج طهماسب و حميد جبلي پس از موفقيت خيره‌كننده اين برنامه، عروسك‌ها را با خود به سينما بردند و با «كلاه‌قرمزي و پسرخاله» جاني تازه به سينماي كودك و نوجوان آن سال‌ها بخشيدند.

«كلاه‌قرمزي و سروناز» در 81و «كلاه‌قرمزي و بچه‌ننه» در 91پايان ماجراجويي عروسك‌ها در سينما بود و بعد از آن، سرنوشت اين گروه به تلويزيون و تعطيلات نوروز گره خورد. نخستين ويژه‌برنامه نوروزي كلاه‌قرمزي در عيد 88 روي آنتن شبكه2رفت و از 90تا 94، اين برنامه به برگ برنده تلويزيون در تعطيلات نوروز تبديل شد.

جرقه اختلاف گروه توليد با مديران تلويزيون كه اواخر سال 93براي توليد كلاه‌قرمزي94خورده بود، سال گذشته به اوج رسيد و نيامدن عروسك‌ها به شبكه2بسياري از مردم و مخاطبان تلويزيون را نااميد كرد. هر چند نوروز گذشته بدون كلاه‌قرمزي و رفقا گذشت اما خبرهايي منتشر شد مبني بر اينكه گروه توليد قصد دارد نسخه سينمايي آن را بسازد يا به شيوه معمول و محبوب اين روزها، نمايش‌ها را در اينترنت بارگذاري مي‌كند. هر دو خبر به فاصله‌اي كوتاه تكذيب شد تا مشخص شود طهماسب و جبلي قصد ندارند از سرمايه كلاه‌قرمزي و دوستان براي رسيدن به سود كوتاه‌مدت بهره ببرند.

حالا خبر مي‌رسد تهيه‌كننده كلاه‌قرمزي با مديران تلويزيون براي توليد نسخه 96به توافق رسيده‌اند و كلاه‌قرمزي96جزو نخستين برنامه‌هايي است كه از همين امروز در جدول پخش نوروزي قرار مي‌گيرد. تنها نكته تأسف‌آور در اين ميان، خبر ابتلاي دنيا فني‌زاده، عروسك‌گردان كلاه‌قرمزي به بيماري سرطان است. او مدتي پيش در يك برنامه صبحگاهي تلويزيون گفته بود كه دوري از كلاه‌قرمزي واقعا مرا ناراحت مي‌كند و حتي اگر لحظه‌اي از او جدايم كنند، حالم بسيار بد مي‌شود.

کد خبر 353268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha