خبرگزاری سوئیس از زوریخ گزارش داد، موتورهای بنزینی از نظر انتشار گازهای گلخانهای که عامل اصلی تغییرات جوی شناخته میشوند، بدترین هستند. خودروهای دیزلی نیز قویترین آسیبرسانها به لایه اوزون هستند.
خودروهای دیزلی بدون فیلتر ذرات نیز مخاطرات بسیاری برای محیط زیست دارند. آنها 250 برابر ذرات بیشتری را نسبت به سیستمهای موتوری دیگر در هوا پراکنده میکنند.
مطالعه انجام شده از سوی امپا بر روی خودروهای شخصی بنزینی، دیزلی و گازسوز که مطابق با معیارهای Euro-4 ساخته شدهاند، انجام گرفته است.
در این مطالعه میزان غبار، اکسید نیتریک و هیدروکربن و همچنین گازهای گلخانهای دی اکسید کربن و متان اندازهگیری شده است.