بنیامین صدر: رئیس دفتر امور مناطق محروم کشور از اجرای طرحی خبر داد که به موجب آن شهرستان‌های کوچک و محروم کشور نیز همچون روستاهای محروم و دورافتاده تحت حمایت این دفتر قرار می‌گیرند و شهرهای زیر 12 هزار نفر علاوه بر بهره‌گیری از خدمات شهری از خدمات روستایی نیز بهره خواهند برد.

جلیل بشارتی، رئیس دفتر امور مناطق محروم ریاست جمهوری با اعلام این خبر گفت :تا پایان مهرماه امسال بیش از 190میلیون ریال از سوی دفتر ریاست جمهوری برای اجرای 235طرح عمران روستایی به 25استان کشور اختصاص یافته است.

به گفته او با تامین این اعتیار 38‌طرح تامین آب آشامیدنی سالم  در قالب مجتمع‌‌های  منفرد و جمعی برای روستاییان در 10 استان کشور تا پایان سال به اجرا در خواهد آمد، که از این دست می‌توان به مجتمع آب‌رسانی دویدوخ راز و جرگلان در شهرستان بجنورد، چاه زرد کورین در شهرستان زاهدان و مجتمع آب رسانی بندینی زرآباد در شهرستان کنارک اشاره کرد.

همچنین اجرای عملیات زیرسازی، احداث پل و آسفالت 120کیلومتر راه روستایی در 4شهرستان بوکان، شاهرود، گنبد کاووس و طبس در دست اجراست.

در همین حال عملیات بهسازی محیط روستا و آسفالت معابر در 144روستای محروم و دورافتاده کشور تا پایان امسال اجرا می‌شود.

که از این دست می توان به بهسازی و آسفالت محور ترشک در شهرستان ایذه، موشمی سفلی  در شهرستان بویر‌‌احمد، بی‌کهنو در منطقه بشاگرد شهرستان جاسک، دستگرد در شهرستان نیک شهر، ساوجی در شهرستان مریوان و روستای بید‌شهرک در شهرستان فیروزآباد اشاره کرد.

همچنین مبلغ 4میلیارد ریال از اعتبارات دفتر ریاست جمهوری برای تامین فضای آموزشی روزانه و شبانه روزی در مناطق محروم استان های آذربایجان شرقی و گلستان اختصاص یافته است.

رئیس دفتر امور مناطق محروم کشور، افزود: 40 درصد بودجه های استانی که بالغ بر1700 میلیارد تومان است به روستاها اختصاص یافته است.

کد خبر 35594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز