همشهری آنلاین: رئیس جمهوری ایران، شنبه 12 آبان در مراسم گشایش چهل و چهارمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه گفت قدرت‌های زورگوی جهان با استفاده از ابزار رسانه دیگر کشورها را تحقیر می‌کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه پس از جنگ جهانی دوم کشورهای زورگو ،توطئه خود را در عرصه رسانه‌ای در شبکه‌های مختلف گسترش دادند، افزود: امروز بیش از 80 درصد پوشش‌های خبری جهان در اختیار یک یا دو قدرت زورگو قرار دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی‌نژاد در مراسم گشایش چهل و چهارمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) گفت: خدا را سپاسگزارم و خوشحالم که فرصت دیدار و گفتگو با اصحاب رسانه را در اختیارم قرار داد.

وی حضور میهمانان را در ایران اسلامی گرامی داشت و گفت: پرواز بلند دوست خوبمان مهندس محمد هنردوست را تسلیت می‌گویم.

رئیس جمهور خطاب به شرکت کنندگان در این اجلاس تصریح کرد: شما به اهمیت و تاثیر‌گذاری رسانه در جهان امروز به خوبی آشنا هستید.

آقای احمدی‌نژاد گفت: انسان موجودی اجتماعی است و زندگی او بدون ارتباط وسیع بادیگران مفهومی ندارد و عامل اساسی و تاثیر گذار بر تنظیم روابط اجتماعی، اطلاعاتی است که آحاد مردم از یکدیگر بدست می‌آورند.

رئیس جمهور افزود: به معنای دیگر نوع دریافت از محیط از عوامل اصلی تنظیم روابط اجتماعی است و از این نگاه خبر و اطلاع رسانی امری جهانی تلقی می‌شود.

آقای احمدی نژاد گفت: در طول تاریخ همواره دو گروه در برابر هم صف کشیده‌اند.

وی افزود: گروه اول، دوستدار انسانیت و به دنبال جامعه‌ای سرشار از صلح و امنیت و رفاه برای همه هستند و در این مسیر تلاش می‌کنند و انها خدا پرستی و عدالت را مبنای تنظیم روابط اجتماعی قرار می‌دهند.

رئیس‌جمهور گفت: گروه دوم در پی بردگی مردم و چپاول منابع و ثروت‌های دیگران هستند و کینه‌توزی، خودخواهی و برتری جویی را مبنای تنظیم روابط اجتماعی خود قرار داده‌اند.

آقای احمدی‌نژاد افزود: این دو گروه به خبر و اطلاع رسانی بالاترین اهتمام را داشته‌اند و از آن حداکثر استفاده را می‌کنند.

رئیس جمهوری در ادامه گفت: قدرت‌های زورگوی جهان امروز، با استفاده از ابزار رسانه دیگر کشورها را تحقیر می‌کنند.

احمدی نژاد افزود: آنان با دروغ پردازی‌های مختلف علمی ، اخلاقی ، فلسفی و فکری تلاش می کنند به منافع خود دست یابند.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل بخش اندکی از این پوشش خبری در اختیار دیگر کشورها از جمله کشورهای آسیایی و آفریقایی، که دارای 50 درصد جمعیت جهان و همچنین خاستگاه ادیان آسمانی و دارای فرهنگ و تمدن قوی هستند قرار دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه پس از جنگ جهانی دوم کشورهای زورگو ،توطئه خود را در عرصه رسانه‌ای در شبکه‌های مختلف گسترش دادند افزود: امروز بیش از 80 درصد پوشش‌های خبری جهان در اختیار یک یا دو قدرت زورگو قرار دارد.

آقای احمدی‌نژاد اضافه کرد: در سال‌های اخیر برخی رسانه‌ها با استفاده از اطلاعات در پی سلطه و سلطه‌گری بر دیگر کشورها هستند و با استفاده از اخبار و اطلاعات به تخریب دیگر کشورها می‌پردازند.

احمدی نژاد گفت: تاثیرگذاری این رسانه‌ها تا آنجاست که جنایتکاران را به عنوان مردان صلح و صلح دوست‌ترین انسان‌ها را جنگ طلب معرفی می‌کنند.

رئیس جمهور افزود : برای نمونه رسانه‌های وابسته به جریان سلطه مردم مظلوم فلسطین را که در خانه تحت اشغال خود در معرض ترور و اختناق و محاصره هستند به عنوان تروریست و اشغالگران را به عنوان صلح طلب و صاحب حق معرفی می‌کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه آنان با استفاده از رسانه مردمان ما را تحت هجوم هیجانات زودگذر قرار می‌دهند تا فرصت اندیشیدن نداشته باشند، افزود: آنان با تحقیر مستمر به دنبال شکستن روحیه اعتماد به نفس آنان و ایجاد روحیه یاس نسبت به داشته‌های تاریخی خود هستند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آنان خود را شکست ناپذیر و آرمان‌های ما را دست نیافتنی معرفی می‌کنند و پوچ گرایی و لذت جویی فردی را در بین جوانان و نوجوانان ما ترویج می‌کنند.

احمدی‌نژاد بزرگ‌نمایی اختلافات بین همسایه‌ها و اقوام گوناگون و اختلاف افکنی و در مقابل آن یکپارچه نشان دادن سلطه گران رااز دیگر راه‌های نفوذ رسانه‌های سلطه دانست.

رئیس جمهور گفت: اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه می‌تواند به بهترین، قدرتمندترین، تاثیرگذارترین و انسانی‌ترین مجموعه رسانه‌ای جهان تبدیل شود.

آقای احمدی نژاد افزود: شکستن اندیشه عدالت خواهی درذهن عالمان، معلمان ، متخصصان و گسترش خود سانسوری برای نخبگان و حتی روشنفکران جوامع و جداکردن اقوام و ملل از یکدیگر و بی اطلاع نگاه داشتن آنان از هم، محور برنامه رسانه‌ای غرب است.

رئیس جمهور گفت:‌ بداخلاقی‌ها و خودخواهی و خباثت‌های رسانه‌ای آنان بسیار بیشتر از آن است که بتوان در چند کلام و یا یک سخنرانی بیان کرد .

احمدی نژاد تاکید کرد: شما اصحاب رسانه‌های شرقی که نمایندگان بیش از نیمی از مردم جهان و وارثان تمدنها و فرهنگهای انسان محور و چند هزار ساله هستید باید شرایط امروز را به درستی دریابید و راهبردهای لازم برای صیانت از حریم انسانی وحقوق ملت‌ها و تمدن‌های قاره کهن آسیا و اقیانوسیه را طراحی کنید.

رئیس جمهور افزود:باید برای ساختن دنیایی پر از برادری و صلح و امنیت پایدار و سرشار از محبت و عدالت و پاکی برپایه یکتا پرستی تلاش کرد.

احمدی نژاد با بیان چند پیشنهاد خطاب به سران ABUشناختن و شناساندن برجستگی‌ها و ویژگی‌های ارزشمند فرهنگ مشرق زمین را مهمترین وظیفه دانست و گفت:توسعه همگرایی از طریق ساخت برنامه های رادیو تلویزیونی برای شناختن و شناساندن متقابل همسایه و ملتهای جامعه "ای بی یو" به یکدیگر و استفاده از تجربیات و عوامل انسانی مشترک در ساخت فیلم‌ها از دیگر وظایف شماست.

رئیس جمهور همچنین معرفی برجستگان، دانشمندان ، اختراعات، ابتکارات و توانمندی‌های ملت‌های جامعه "ای بی یو " را به یکدیگر و جامعه جهانی ضروری دانست.

احمدی نژاد قراردادن مهرورزی، عدالت گستری، صلح دوستی و رشد و تعالی انسان‌ها و ملت‌ها راکه محورهای اصلی فرهنگ و تمدن جامعه ، ای بی یو هستند به عنوان محور تمام برنامه‌ریزی‌ها و برنامه‌سازی‌ها معرفی کرد.

رئیس جمهور افزود: باید حس اعتماد به نفس و توانمندی و توانستن خارج از چارچوب تحمیلی نظام سلطه را در ملت‌های خود زنده کنیم و بدانیم که ملتهای ما قادرند خود آینده درخشان خود را بسازند و در برپایی جامعه آرمانی نقش شایسته ایفا کنند.

احمدی نژاد گفت:تلاش برای تحقق جامعه آرمانی که با حاکمیت انسان‌های صالح و انسان صالح کامل برپا می شود یک وظیفه همگانی است و رسانه‌های شرقی که میراث‌دار بهترین ارزش‌های بشری هستند در انجام این رسالت مهم در اولویت هستند.

رئیس جمهورگفت:امروز سلطه طولانی در حال شکسته شدن است و موج عظیم بیداری، بازگشت به خویش، اتکا برتوانمندی‌های تاریخی، ملی و انسانی و مطالبه عدالت حقیقی ، کرامت و احترام انسان‌ها و صلح پایدار در جوامع انسانی در حال جوشش است. احمدی نژاد تصریح کرد: بدون تردید حقیقت در همه جهان حاکم خواهد شد.

آقای احمدی نژاد در بخش پایانی سخنرانی خود از دست اندرکاران این اتحادیه و برگزار کنندگان اجلاس به ویژه آقای رئیس و دبیرکل اتحادیه، میهمانان، رئیس اتحادیه اروپایی و رئیس سازمان صدا و سیما و همکارانش صمیمانه تشکر کرد و خطاب به آنان گفت: باید نقش خود را بیشتر و بیشتر بیابید و رسالت تاریخی خود را به خوبی ایفا کنید.

کد خبر 35660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز