همشهری آنلاین: مارتینا هینگیس، تنیسور سوئیسی اعتراف کرد که پاسخ آزمایش دوپینگ ویمبلدون مثبت بوده است.

مارتینا هینگیس در یک کنفرانس مطبوعاتی اقرار کرد که در جریان مسابقات قهرمانی ویمبلدون در تابستان،  پاسخ آزمایش کوکایین او مثبت بوده است. این بازیکن سوئیسی در جریان مهمترین مسابقات تنیس قهرمانی جهان در دور سوم، در مقابل لورا گرانویل بازمانده بود. هینگیس در آن هنگام اتهام دوپینگ را رد کرد، اما پایان دوران حضور خود در صحنه‌ ورزش حرفه‌ای را اعلام کرد.
 
به گزارش اشپیگل، وی پیش از این گفته بود: «من هیچ‌گاه مواد مخدر استفاده نکردم و در این باره خود را صد در صد بی‌گناه احساس می‌کنم.» پس از نتیجه‌ مثبت اولیه، از موی سر او آزمایش به عمل آمد که نتیجه‌ آن به گفته‌ هینگیس "مانند تمام آزمایش‌های دوپینگ قبلی در ۱۲ سال گذشته"، منفی بود. آزمایش بعدی اما این ظن را تأیید کرد.
 
تنیسور برجسته‌ سوئیسی پس از قهرمانی در آغاز ماه فوریه در توکیو  پیوسته زخمی می‌شد و به ندرت  پیروزی‌های ورزشی به دست می آورد.  از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ به دلیل مشکلات ناحیه‌ کمر، ناچار به استراحتی درازمدت شد و پس از این غیبت طولانی دیگر قادر نبود به دوران طلایی خود بازگردد.
 
هینگیس می‌گوید: «نقطه‌ قوت من در زمین بازی همیشه خود بازی بود و قوه‌ ابتکار عمل من.» به گفته‌ او، برای این‌گونه بازی کردن تنها یک راه وجود دارد که آن هم یک دوپینگ مشخص به نام "عشق به بازی" است.
 
این ستاره‌ دنیای تنیس حرفه‌ای که ۲۷ سال دارد و از ۱۴ سالگی به عنوان بازیکن حرفه‌ای فعال است و تا به حال ۴۳ بار قهرمان تنیس انفرادی و ۳۶ بار قهرمان تنیس تیمی شده است.

کد خبر 35661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز