دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۰
۰ نفر

پس از رسانه‌ای شدن تشکیل شورای تحول در کلانتری‌ها پیرو تأکید رهبر انقلاب بر اهمیت کلانتری‌ها، سخنگوی ناجا جزئیات بیشتری از این تصمیم را اعلام کرد.

 سردار منتظرالمهدي روز گذشته در نشست خبري با اشاره به تأكيد فرمانده ناجا بر ضرورت تسريع در ارائه خدمات مضاعف به شهروندان و كاهش دغدغه آنان در كلانتري‌ها گفت: «هم‌اكنون اين شورا در 234كلانتري تشكيل شده است. در اين كلانتري‌ها در كنار تشكيل پرونده‌ها و رسيدگي به جرايم، بازدهي كار افزايش خواهد يافت و اميدواريم شاهد آموزش و استانداردسازي رفتار و جلب مشاركت مردمي باشيم.» او البته اعلام نكرد اين 234كلانتري چند درصد كل كلانتري‌هاي كشور را تشكيل مي‌دهند. پرسش خبرنگار همشهري درباره آمار كلانتري‌ها و پاسگاه‌هاي انتظامي و اينكه در اين راستا چه تعدادي از كلانتري‌ها به دوربين مجهز شده‌اند، بي‌پاسخ ماند.

سردار منتظرالمهدي با بيان اينكه «اين آمار قبلا اعلام شده است» به كاركنان دفتر خويش دستور داد اين آمار را در اختيار همشهري دهند.

تجهيز كلانتري‌ها به دوربين در قالب طرح مكنا از چند سال پيش شروع شده، ولي تاكنون آمار دقيقي از تعداد كلانتري‌هاي مجهز به دوربين در كشور ارائه نشده ‌است. اين در حالي است كه تجهيز كلانتري‌ها به دوربين موجب رعايت بيشتر حقوق شهروندي مي‌شود. همشهري چندي پيش درخواست گفت‌وگو با سردار شرفي، رئيس پليس پيشگيري درخصوص تعداد كلانتري‌هاي كشور و اينكه چه تعدادي از آنها به دوربين مداربسته تجهيز شده‌اند را ارائه كرد كه تاكنون پاسخي نگرفته است.

  • بلاتكليفي متولي صدور سند خودرو

سخنگوي ناجا همچنين در پاسخ به پرسش همشهري درخصوص آخرين وضعيت اختلاف نظر در متولي سند خودرو، گفت: «ما كاري نداريم، اساسا كساني استفساريه در مجلس مي‌دهند كه براي‌شان شبهه‌اي باشد و ما هيچ شبهه‌اي در اين‌باره نداريم.»

وي همچنين با رد وجود مواد‌ مخدر در قالب مواد خوشبوكننده گفت: «وجود چنين ماده‌اي تاكنون به پليس گزارش نشده است. پان‌پراگ كه به تازگي تبليغ مي‌شود مخدر جديد نيست. اين ماده شادي‌آور امروز در قالب آدامس و پاستيل عرضه مي‌شود، ولي در سبد اعتياد ايران دسته‌بندي نمي‌شود.»

 

  • مهم‌ترين نكات مطرح شده از سوي سخنگوي ناجا

وزارت ارشاد مسئول رسيدگي براي ثبت‌نام كانال‌هاي تلگرامي است و پليس در اين زمينه وظيفه‌اي ندارد.
ميزان جان‌باختگان تلفات رانندگي نسبت به آمار سال گذشته 3درصد كاهش داشته است.
در 9ماه امسال 520هزار و 188پرونده نزاع ثبت شده كه نسبت به‌مدت مشابه 19درصد كاهش داشته است. تهران با 69هزار و 851مورد نزاع در صدر جدول قرار دارد و استان‌هاي فارس و خراسان رضوي در رده‌هاي بعدي هستند. استان‌هاي خراسان جنوبي، يزد، كهگيلويه و بويراحمد و جزيره كيش در رده‌هاي پايين جدول نزاع و درگيري قرار دارند. البته استان‌ها براساس مقياس جمعيتي متفاوت هستند. به‌عنوان مثال، جمعيت كيش يك هزار برابر كمتر از تهران است.
487تن مواد‌مخدر در 9‌ماه امسال كشف و ضبط شده است.
۳۰۰ كانال تلگرامي و مجازي كه در قالب مدلينگ اقدام به اخاذي و سرقت اطلاعات افراد و فعاليت‌هاي كلاهبردارانه مي‌كردند، شناسايي شده است. به‌طور كلي ۲۴ درصد از جرايم مجازي در سوءاستفاده از عكس‌ها و اطلاعات شخصي افراد صورت مي‌گيرد كه بيش از ۹۰درصد پرونده‌هاي جرايم مجازي تاكنون مورد رسيدگي پليس قرار گرفته است.
160هزار و ۶۳۹ نفر كه امسال براي خريد جريمه سربازي ثبت‌نام كرده بودند، بيش از ۱۲۰ هزار نفر تعيين تكليف شده‌ و بيش از ۶۵ هزار نفر كارت معافيت گرفته‌اند.

کد خبر 356697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha