همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حج را مجرای اتصال به جهان اسلام عنوان کرد و افزود: برای بازگشایی مسیر حج نهایت تلاش را به‌کار می‌بندیم.

سید رضا صالحی امیری

به گزارش ايرنا، سید رضا صالحی امیری عصر دوشنبه در مراسم تکریم روسای قدیم و جدید سازمان حج و زیارت که هم اکنون در محل این سازمان در حال برگزاری است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا زائران با کمترین هزینه و دغدغه به زیارت خانه خدا مشرف شوند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، و خصوصا فاجعه منا، حج را تجلی‌گاه وحدت در داخل و جهان اسلام توصیف کرد و افزود: حج نه تنها از لحاظ کارکرد فقهی شرعی بر انسان‌ها واجب می‌شود بلکه کانون بزرگ انسان سازی نیز محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اگر بنا باشد در جامعه از بداخلاقي‌ها، انگ‌زنی‌ها، شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی‌ها پرهیز شود، لازم است موضوعات مهم زیارت، حج، عتبات عالیات، هدایت مردم به سمت اهل بیت را تقویت کنیم.

  • سرپرست جدید سازمان حج و زیارت خواستار متوقف شدن آزادبرها شد

بر طبق اين گزارش، سرپرست سازمان حج و زیارت، آزادبرها را چالشی برای سازمان حج و زیارت دانست و گفت: این آزادبرها باید جمع شوند.

حمید محمدی روز دوشنبه در آیین معرفی خود در محل سازمان حج و زیارت افزود: اعزام حجاج حق مسلم سازمان حج و زیارت است و آزادبرها باید جمع شوند.

وی با قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه سعید اوحدی رییس سابق سازمان حج و زیارت، گفت: وی دستاوردهای خوبی داشت و حرکت سازمان در دوران تصدی‌گری او، حرکت بدیعی بود.

آیین تکریم و معرفی رییس سازمان حج و زیارت با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این سازمان برگزار شد.

در این آیین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوحی از زحمات سعید اوحدی قدردانی و حمید محمدی را به عنوان سرپرست این سازمان معرفی کرد.

کد خبر 356759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha