همشهری آنلاین: وزیر دفاع فرانسه از حمایت این کشور از گفتگوهای آستانه پایتخت قزاقستان که در ارتباط با موضوع آتش بس در سوریه برگزار خواهد شد، خبر داد.

فرانسه از گفتگوهای آستانه در باره سوریه حمایت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ژان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه با یک روزنامه در کشورش گفت: گفتگوهای آستانه که در جهت برقراری آتش بس در سوریه و با مشارکت طرفهای درگیر در این منطقه انجام می گیرد مفید خواهد بود.

وی در ادامه افزود: به نظر من در حال حاضر داعش مهم ترین تهدید در سوریه است که مقابله با آن ضرورت دارد.

لودریان ادامه داد: ازآنجائیکه آتش بس در سوریه بارها اجرا و نقض شده و طرفین یکدیگر را به نقض آن متهم کرده اند، حال که همه طرفها در آستانه گرد هم می آیند، من امیدوارم که این دیدار و گفتگو برای برقراری آتش بس فراگیر در این کشور باشد.

لازم به ذکر است که در ۴ ژانویه «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه از برگزاری گفتگوهای برقراری آتش بس در سوریه، در ۲۳ ژانویه در آستانه پایتخت قزاقستان خبر داده بود. در همین راستا، اواسط ماه دسامبر نیز «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» روئسای جمهور روسیه و ترکیه با «نور سلطان نظربایف» همتای قزاق خود درباره برگزاری اجلاس آتش بس سوریه در پایتخت این کشور گفتگو کردند که نظر بایف نیز با آن موافقت کرد.

 

کد خبر 358118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha