چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
۰ نفر

همشهری دو - بهاره جلالوند: در زمان قدیم، استفاده از تلفن همراه چندان رواج نداشت و به همین دلیل بیشتر افراد، وابستگی زیادی به ساعت مچی داشتند اما با زیاد‌شدن تلفن همراه، برخی از افراد ساعت‌های خود را کنار گذاشتند و در نقطه مقابل افراد زیادی نتوانستند عادت ساعت انداختن در دست را کنار بگذارند؛

ساعت

ساعتي كه گاهي بخشي از پوشش هم به‌حساب مي‌آيد يا حكم يك يادگار ارزشمند را دارد؛ يادگاري كه هميشه در دست ماست و روزانه بارها به آن نگاه مي‌كنيم. ساعت جزء آن دسته از كالاهايي است كه معمولا به راحتي از كار نمي‌افتد ولي با اين حال هنگام خريد آن بايد به برخي نكات توجه كرد.

  • آشنايي

بدنه با بدن شما در تماس است
اگر جنس بدنه ساعت استيل باشد، ايجاد حساسيت نمي‌كند. همچنين در ساعت‌‌هايي كه بند آنها استيل نيست، جنس بند بايد حتما از چرم باشد، چرا كه جنس فوم در برخي افراد مي‌تواند ايجاد حساسيت كند.

شيشه ساعت، ويترين شماست
شايد اين سؤال به ذهن بسياري از افراد برسد كه اگر روي صفحه ساعت شيشه باشد بهتر است يا طلق؟ در جواب به اين سؤال بايد گفت كه هر كدام از اينها، محاسن و معايب مخصوص به‌خودشان را دارند. شيشه، بسيار شفاف‌تر از طلق است ولي درصورتي كه خطي روي آن بيفتد امكان برطرف كردن آن وجود ندارد. طلق به نسبت شيشه بيشتر خط مي‌افتد ولي يكي از مزاياي طلق اين است كه درصورت افتادن خط روي آن، در بسياري از موارد مي‌توان با پوليش آن را برطرف كرد.

موتور، قلب دستگاه است
يكي از مهم‌ترين مواردي كه بايد به آن توجه كافي داشته باشيد، موتور ساعت است. در واقع موتور ساعت، قلب آن محسوب مي‌شود و هرچه ديرتر از كار بيفتد، مرغوب‌تر محسوب مي‌شود. براي خريد ساعت، به كشور سازنده موتور بايد توجه ويژه‌اي داشته باشيد و از فروشنده حتما اين مسئله را سؤال كنيد. البته روي بسياري از ساعت‌هاي اصل، موتور مرغوب كار گذاشته شده و در اين رابطه چندان جاي نگراني نيست.

ضدآب‌ها واقعا ضد‌آب نيستند
معمولا روي بيشتر ساعت‌ها نوشته شده: «ضد‌آب»، درحالي‌كه همه ساعت‌هايي كه در بازار موجود هستند، چنين ويژگي‌اي ندارند. ساعت‌هايي كه واقعا خاصيت ضدآب دارند، انگشت‌شمار هستند. ساعت‌هاي ضدآب را معمولا مي‌توان در استخر استفاده كرد و تنها برخي از آنها را در عمق‌هاي بالاي آب مي‌توان در دست انداخت. اگر واقعا قصد داريد يك‌ساعت ضدآب بخريد، اين مسئله را حتما به فروشنده اعلام كنيد و تنها به چيزي كه روي ساعت نوشته شده، اطمينان نكنيد.

  • انتخاب

هدف از خريد را مشخص كنيد
يكي از نكات مهمي كه در خريد ساعت بايد به آن توجه كرد، هدف از خريد آن است؛ يعني بايد دقيقا به اين نكته توجه كنيد كه ساعت را براي چه منظور و چقدر در طول روز مي‌خواهيد به‌دست ببنديد. ساعت‌هاي پر زرق و برق كه روي آنها مقدار زيادي نگين به‌كار رفته، براي مهماني‌ها مناسب هستند. استفاده مداوم از اين ساعت‌ها به‌صورت روزانه نه‌تنها زيبايي‌اي ندارد بلكه مي‌تواند در برخي موارد باعث ريختن نگين‌هاي ساعت شود. ساعت‌هاي استيل يا آن دسته از ساعت‌هايي كه وزن نسبتا زيادي دارند براي استفاده طولاني مدت در طول روز چندان مناسب نيستند و ساعت‌هايي كه سبك هستند و بند چرم يا پلاستيكي دارند، معمولا براي استفاده طولاني مدت در طول روز مناسب‌‌تر هستند.

ساعت براي ورزش
برخي از افراد تمايل دارند كه در زمان ورزش، ساعت به‌دست داشته باشند. اين دسته از افراد براي اين منظور بايد سراغ ساعت‌هايي بروند كه از جنس پلاستيك ساخته شده‌اند و روي صفحه آنها به جاي شيشه، طلق وجود دارد. البته اين نكته را نبايد از ياد برد كه جنس پلاستيك به‌كار رفته روي ساعت بايد مرغوب باشد در غيراين‌صورت مي‌تواند مشكلاتي را براي پوست به‌وجود بياورد. ساعت‌هاي پلاستيكي، سبك هستند و به‌راحتي مي‌توان بدون هيچ مشكلي با آنها ورزش كرد.

ساعت براي بچه‌ها
تنوع ساعت‌ براي كودكان، چندان زياد نيست ولي با اين حال در انتخاب ساعت براي كودكان نيز بايد به يكسري نكات توجه كرد. ساعتي كه براي كودك انتخاب مي‌شود بايد حتما سبك و از جنس پلاستيك مرغوب باشد. ساعت ضدآب براي كودكان گزينه خوبي محسوب مي‌شود چون معمولا آن را خواسته و ناخواسته زير آب مي‌گيرند. براي كودكان بايد ساعت‌هاي پلاستيكي‌اي را انتخاب كرد كه رنگ آنها شفاف و روشن است و ميزان كثيف‌شدن بند آنها را به خوبي مي‌توان ديد.

کد خبر 359145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha