چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۷
۰ نفر

کریم اعظمی: با جدایی قلعه‌نویی از تیم ملی، حالا او به مربیگری در یک تیم باشگاهی فکر می‌کند.

پس از منتفی شدن بازگشت امیر قلعه‌نویی به استقلال، باز هم چند تیم لیگ برتری، مذاکره با این مربی را آغاز کرده‌اند. این در حالی است که سرمربی سابق تیم ملی چند روزی است که در کلاس پیشرفته مربیگری شرکت می‌کند و در پاسخ به شایعه مذاکراتش با 3 تیم سایپا، پیکان و ذوب‌آهن می‌گوید: ‌«فعلاً درگیر کلاس مربیگری هستم.»

هر چند امیر تمایل به صحبت کردن در مورد پیشنهادهای ارائه شده ندارد ولی نزدیکان قلعه‌نویی خبر از مربیگری او در یکی از تیم‌های لیگ برتری می‌دهند و حتی خود امیر هم هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت: «شغل من مربیگری است و اگر شرایط مهیا باشد،‌ امسال در لیگ برتر مربیگری خواهم کرد.»

 بازگشت به استقلال، منتفی است

 اختلاف فیروز کریمی با مسئولان استقلال اهواز، حضور او در استقلال تهران را در هاله‌ای از ابهام قرار داده و اگر کمیته انضباطی، روز شنبه، رأی خود را به نفع تیم اهوازی صادر کند، آبی‌های تهران در انتخاب مربی با چالش جدیدی مواجه خواهند شد.

 در این میان شایعه شده که فتح‌الله‌زاده در صورت بروز اشکال در مورد حضور کریمی در استقلال، بار دیگر مذاکره با قلعه‌نویی را آغاز خواهد کرد ولی صحبت‌های مدیرعامل استقلال در برنامه تلویزیونی 90 ثابت کرد که در حال حاضر بازگشت امیر به استقلال، منتفی است.

فتح‌الله‌زاده در گوشه‌ای از حرف‌های خود گفت: «می‌دانستیم حجازی و قلعه‌نویی با هم مشکل دارند و به همین دلیل با کریمی مذاکره کردیم چون نمی‌خواستیم تیم دچار مشکل شود.» در حال حاضر حجازی به عنوان مدیر فنی در استقلال ماندگار شده و در این شرایط بازگشت قلعه‌نویی به این تیم منتفی است، در ضمن امیر هم به شدت از استقلالی‌ها ناراحت است. او در یک محفل خصوصی گفته:‌«فتح‌الله‌زاده به قولش عمل نکرد و دیگر به استقلال فکر نمی‌کنم.»

سایپا، جدی‌تر از پیکان و ذوب‌آهن

 پگاه گیلان و ابومسلم خراسان اولین تیم‌هایی بودند که با قلعه‌نویی مذاکره کردند ولی او به مسئولان این دو باشگاه با گفتن این جمله تکراری که فعلاً به کلاس مربیگری فکر می‌کنم، جواب رد داد. امیر حالا آخرین روزهای حضورش در این کلاس را سپری می‌کند و در این شرایط 3 تیم سایپا، پیکان و ذوب‌آهن مذاکرات خود را با این مربی آغاز کرده‌اند.

امیر تمایلی به رفتن به پیکان و ذوب‌آهن ندارد، هر چند که مسئولان پیکان و در رأس آنها مصطفی کارخانه سخت در تلاش‌اند تا قلعه‌نویی را برای آمدن به این تیم راضی کنند. امیر اما در بین این 3 تیم بیشتر روی پیشنهاد سایپا فکر می‌کند و حتی منابع آگاه خبر می‌دهند که او مذاکراتی را با مسئولان این باشگاه انجام داده است.

 سایپایی‌ها به هیچ عنوان از نتایج این تیم راضی نیستند و در صورت کنار گذاشتن علی دایی، باید مبلغ بالای قرارداد او را به طور کامل پرداخت کنند. از طرفی آنها منتظرند که در این شرایط بحرانی، دایی پیشقدم شده و استعفا بدهد، موضوعی که عملی شدن آن دور از انتظار است.

 شکست سایپا در بازی هفته آینده مقابل پرسپولیس، دست مسئولان این تیم را برای کنار گذاشتن دایی باز خواهد گذاشت ولی اگر سایپا در بازی با پرسپولیس 3 امتیاز را بگیرد، معادلات عوض خواهد شد.

قلعه‌نویی طی مذاکراتی که با مدیرعامل سایپا داشته، ابراز امیدواری کرده که با جذب چند بازیکن، شرایط این تیم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا بهتر شود. با توجه به حضور سایپا در این مسابقات، امیر تمایل زیادی دارد هدایت سایپا را بر عهده گیرد و به نظر می‌رسد که بعد از بازی این تیم مقابل پرسپولیس، همه چیز مشخص شود.

 شایعاتی هم در خصوص تمایل صباباتری برای آوردن قلعه‌نویی مطرح شد ولی پیروزی این تیم مقابل سایپا فعلاً ضیایی را ماندگار کرد تا صبایی‌ها فعلاً در فکر تغییر کادر فنی نباشند.

دارابی: از دایی حمایت می‌کنیم

 هر چند نتایج سایپا در این فصل به هیچ عنوان برای مسئولان این باشگاه راضی‌کننده نبود ولی آنها خبر برکناری علی دایی را فقط یک شایعه می‌دانند. دارابی یکی از مسئولان سایپا در این مورد می‌گوید: «طی هفته‌های اخیر این موضوع بارها در مطبوعات مطرح شده ولی تمامی این مسائل شایعه است و ما از دایی حمایت می‌کنیم. باشگاه تصمیمی در خصوص تغییر کادر فنی نگرفته و با صراحت می‌گویم که با هیچ مربی‌ای مذاکره نکرده‌ایم.»

 قلعه‌نویی: با هیچ تیمی مذاکره نکردم

نزدیکان امیر از مذاکره او با مسئولان سایپا خبر می‌دهند ولی طبیعی است که قلعه‌نویی این موضوع را تکذیب کند. او می‌گوید:‌ «گویا بعضی‌ها نسبت به بنده لطف دارند و هر روز مرا به یک تیم می‌برند. مدتی است که در کلاس پیشرفته مربیگری شرکت می‌کنم و همه ذهن و فکرم معطوف به این کلاس پیشرفته است. با هیچ تیمی مذاکره نکرده‌ام.»

قلعه‌نویی در پاسخ به این سئوال که چرا با استقلال مذاکره کردید، می‌گوید:‌«به هیچ عنوان با آنها مذاکره نکردم و برنامه‌ای هم ندادم، فقط به عنوان یک استقلالی در مورد وضعیت این باشگاه با مسئولان حرف زدم.»

 با جدایی قلعه‌نویی از تیم ملی، حالا او به مربیگری در یک تیم باشگاهی فکر می‌کند و پس از پایان کلاس مربیگری، به طور حتم او در لیگ برتر دوباره روی نیمکت یک تیم خواهد نشست که در این میان سایپا از همه گزینه‌ها جدی‌تر است.

کد خبر 35990

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز