همشهری آنلاین: رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: با دستور معاون اول رئیس‌جمهوری، مشکل تخصیص وام شهریه در حال حل شدن است و مقرر شده، این وام اختصاص داده شود.

به گزارش مهر، مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر با اشاره به تخصیص وام شهریه، گفت: با تدبیر دولت، پیگیری نمایندگان مجلس شوراي اسلامي و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با دستور معاون اول رئیس‌جمهوري مشکل تخصیص وام شهریه در حال حل شدن است و مقرر شده این وام اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: در صورتی که ۱۰۰ درصد وام شهریه، یعنی حدود ۵۰ میلیارد تومان وام شهریه تخصیص داده شود تا اندازه‌ای مشکل وام شهریه حل می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان یادآور شد: هر مقداری که دولت برای وام شهریه اختصاص دهد، مبلغی بیش از آن نیز صندوق رفاه دانشجویان از درآمدهای اختصاصی صندوق برای وام شهریه اختصاص داده و مشکل را حل می‌کند.

یزدان‌مهر پیش از این اعلام کرده بود: یکی از مشکلات در صندوق رفاه دانشجویان، بحث وام شهریه است که این وام در ردیف تملک قرار گرفته و متأسفانه هر ساله برای تخصیص این وام با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: سال ۹۳ این تخصیص صفر بود. سال 94 نیز با پیگیری‌های وزیر علوم، تنها ۴۰ درصد این وام اختصاص یافت که ۳۷ میلیارد آن به وزارت علوم رسید؛ این در حالی است که سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان وام شهریه ارائه شد که اکثر آن از درآمدهای اختصاصی بود.

کد خبر 360057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha