امروز پیکر مطهر شهدای آتش‌نشان حادثه ساختمان پلاسکو از مصلای تهران تشییع می‌شود.

شورای شهر

به همين مناسبت اعضاي شوراي شهر تهران در جلسه ديروز ضمن انتشار بيانيه‌اي، از شهروندان دعوت كردند با حضور باشكوه خود در اين مراسم، فرهنگ قدرداني از ايثار را به نمايش بگذارند. در بخشي از اين بيانيه آمده است: «مفتخريم ضمن اعلام حضور در اين عزم ملي، شهروندان تهراني را به حضور و پاسداشت همت و غيرت اين جوانان فداكار دعوت كنيم تا در كنار يكديگر، مرهمي هرچند اندك بر دل‌هاي زخم‌ديده مصيبت‌ديدگان اين حادثه دردناك باشيم.»

روز گذشته همچنين پيشنهاد تشكيل كميته حقيقت‌ياب‌ مستقل درباره حادثه پلاسكو به‌عنوان يك طرح‌دو‌فوريتي به امضاي اعضاي حاضر درجلسه رسيد تا در جلسه آتي به رأي گذاشته شود. احمد مسجدجامعي كه اين پيشنهاد را ارائه داده بود با بيان اينكه مجموعه‌هاي دولتي و سازمان‌هاي مرتبط با امر ايمني و امداد هركدام به‌صورت جداگانه در حال جمع‌آوري اطلاعاتي از اين حادثه هستند،گفت:

اما شوراي شهر تهران يك وظيفه قانوني درخصوص تهيه گزارشي مكتوب و مستند از اين حادثه را دارد و مي‌توانيم مجموعه اين اسناد را در شورا به‌عنوان يك سند واحد ببينيم. مسجدجامعي افزود: در اين كميته 2نفر عضو شورا، يك نماينده مجلس به انتخاب مجمع نمايندگان تهران، يك‌نفر نماينده شهرداري تهران به انتخاب شهردار تهران، يك‌نفر نماينده از استانداري به انتخاب استاندار تهران، يك‌نفر حقوقدان به انتخاب كانون وكلا و...‌ مي‌توانند انتخاب شوند.

در نهايت به اين پيشنهاد رأي مثبت دادند. ديروز تعداد ديگري از اعضاي شوراي‌شهر تهران نيز نسبت به حادثه پلاسكو، مطالبي بيان كردند كه بخشي از آنها در جدول تذكرات صفحه 26 آمده است. علاوه بر اين، مجتبي شاكري، رئيس كميته فرهنگي شورا پيشنهاد داد كه تنديسي با الهام از مفهوم عرفاني «ابراهيم در آتش» به ياد شهداي آتش‌نشان در بوستان حضرت ابراهيم (آب و آتش) تهران نصب شود.

در سيصد و بيست و چهارمين جلسه شورا يك فوريت نامگذاري يكي از معابر شهر تهران (بخشي از بزرگراه رسالت يا يكي از معابر اصلي شهر تهران) با عنوان مرحوم آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در شوراي شهر تهران هم به تصويب رسيد.البته با توجه به اينكه اعضاي شورا با اين نامگذاري موافق بودند و درخصوص جانمايي آن اختلاف نظر وجود داشت، معابر ديگري را پيشنهاد دادند كه در نهايت، يك فوريت آن با عنوان نامگذاري بخشي از بزرگراه رسالت يا يكي از معابر اصلي شهر تهران به كميسيون نامگذاري براي بررسي واگذار شد.

اعضاي شوراي شهر تهران همچنين بخش‌هايي از لايحه اصلاحيه مصوب تعيين بهاي خدمات قابل عرضه در بهشت زهرا را به تصويب رساندند كه با اجراي آن هزينه قبور افزايش نخواهد يافت. براساس اين گزارش، عليرضا دبير، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران در جريان بررسي اين لايحه گفت: در اين اصلاحيه ساماندهي نرخ‌ها مدنظر است و مجوز جابه‌جايي ظرفيت‌هايي كه پر شده است.

به گفته دبير همچنين در بند ديگر اين اصلاحيه درخصوص اختيارات مديرعامل سازمان براي ارائه دستور تخفيف به وابستگان متوفيان بي‌بضاعت، بي‌سرپرست و ساير نيازمندان تا 50درصد و تقسيط تا 12‌ماه مدنظر است؛ به اين شرط كه دستورالعملي با پيشنهاد مديرعامل به تصويب هيأت مديره سازمان رسيده باشد. بر همين اساس هزينه حمل‌ونقل بابت حمل با آمبولانس عمومي (چهار نفره) مبلغ 280هزارتومان و در مسيرهاي برون‌شهري به ازاي هر كيلومتر طول مسير رفت و برگشت هزينه 750تومان به تصويب رسيد.

همچنين با توجه به تقاضا و مراجعات مكرر وابستگان متوفيان بي‌بضاعت، بي‌سرپرست و ساير نيازمندان، مساعدت مالي و با ضرورت تام دفن بموقع اموات آنان به مديرعامل سازمان بهشت زهرا اجازه داده مي‌شود مطابق دستورالعملي كه با پيشنهاد مديرعامل به تصويب هيأت مديره سازمان مي‌رسد در مواقع ضروري تا 50درصد تخفيف و تقسيط تا 12ماه صورت پذيرد و در ضمن دستورالعمل فوق به تصويب شورا برسد.

جدول

 

کد خبر 360377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha