همشهری آنلاین: رئیس مرکز کنترل راه‌های پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه در حال حاضر در محورهای ۸ استان شاهد بارش برف هستیم، گفت: تردد بدون زنجیر چرخ در محورهای برفگیر ممنوع است.

برف و کولاک

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ نادر رحمانی با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی و جوی در محورهای مواصلاتی کشور گفت: در حال حاضر در استانهای کهکیلویه و بویراحمد و خراسان رضوی در اکثر محورها، استان آذربایجان غربی، استان اصفهان، سیستان و بلوچستان، استان فارس، محورهای شیراز-کازرون، آباده-اصفهان و اصفهان-فیروزآباد همچنین استان خراسان شمالی و استان خراسان جنوبی شاهد بارش برف و لغزندگی سطح معابر هستیم.

وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان جنوب و استان خراسان جنوبی نیز بارش باران و لغزندگی سطح معابر گزارش شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه به دلیل افزایش بارندگی ها در استانهای خراسان جنوبی و اکثر محورهای استان خراسان رضوی شاهد پدیده مه گرفتگی و کاهش سطح دید هستیم، افزود: در استانهای کهکیلویه و بویراحمد استان خراسان رضوی، استان سمنان محورهای سمنان-فیروزکوه و آزادشهر-گرگان همچنین استان فارس و استان خراسان شمالی و ارتفاعات استان مازندران به دلیل کولاک و یخ زدگی تردد با ساختی امکانپذیر است و ماموران پلیس راهور از تردد خودروها بدون زنجیر چرخ ممانعت به عمل می آورند.

رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راههای کشور در ادامه افزود: محورهای هراز و فیروزکوه در استانهای مازندران و شرق استان تهران همچنین محورهای برداسکن سبزوار و تربت حیدریه- باغچه محورهای دلکان به ایرانشهر مسدود است.

رحمانی تصریح کرد: محور شمشک به دیزین در استان تهران به البرز به دلیل بارش برف و عدم ایمنی کافی مسدود است. محور پونل به خلخال هم به علت بارش برف و عدم ایمنی کافی از ساعاتی پیش مسدود شده است.

همچنین محور سروآباد به پاوه در استانهای کردستان و کرمانشاه مسدود است. محور کرج-چالوس در استانهای البرز و مازندران نیز برای ایمن سازی تونل امیرکبیر تا تاریخ ۲۰ اسفندماه ۹۵ روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هر هفته به استثنای روزهای تعطیل رسمی و روز قبل و بعد از تعطیلات از ساعت ۲۰ تا ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد روز بعد مسدود است و در زمان انسداد تردد از سایر محورهای شمالی انجام می شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران راهداری از ساعت ۹ صبح امروز محور زنجان-قزوین بازگشایی شد و تردد در این محور ادامه دارد. همچنین محور فیروزکوه که از شب گذشته به دلیل بارش شدید برف و کولاک مسدود شده بود و بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو سواری در آن گرفتار شده بودند در ساعت ۱۰ صبح امروز بازگشایی شد و تردد در این محور مواصلاتی از سر گرفته شد.

کد خبر 360804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha