به گزارش ایسنا، ۱۵ بهمن ماه همزمان با روز ششم جشنواره فیلم فجر با اتفاقی تلخ آغاز شد. صبح روز جمعه خبر درگذشت حسن جوهرچی دوستداران این هنرمند را دچار شوک و ناراحتی کرد. در پی همین اتفاق پیش از اکران اولین فیلم سینمایی یاد این بازیگر تازه درگذشته گرامی داشته شد.
یکی از حاشیههای روزهای پنجشنبه و جمعه در کاخ جشنواره، ممانعت ابتدایی عوامل انتظامات از ورود علاقهمندان به تماشای فیلمها در بالکن سالن مرکز همایشهای برج میلاد بود. این مساله که به سرگردانی و بحثهایی منجر شده بود، عصر روز جمعه به برخورد لفظی و تنش فیزیکی یکی از عوامل انتظامات با یکی از کارگردانهای موفق این سالهای سینمای ایران انجامید.
همچنین نشستهای پرسش و پاسخ هم به دلیل شلوغی و ازدحام زیاد در یکی دو مورد جزو حاشیههای روز ششم جشنواره بود که با وقفهای کوتاه و تذکرهای مکرر مجری نشستها تقریبا و حداقل برای دقایقی آرام شد.
هنگام پخش مستند صفر تا سکو که طبق روزهای گذشته ساعت ۱۳:۳۰ به نمایش درآمد، رییس سازمان سینمایی هم به سالن مرکز همایشهای برج میلاد آمد تا مستند تهیه شده توسط مهتاب کرامتی را تماشا کند.
فیلم بعدی جشنواره فجر در کاخ رسانه اولین ساخته پیمان قاسمخانی با نام «خوب، بد، جلف» بود که اگر چه عوامل این فیلم برای عبور از فرش قرمز داخل لابی مرکز و گرفتن عکس یادگاری به موقع نرسیدند اما سه بازیگر اصلی یعنی حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدی و سام درخشانی در نشست پرسش و پاسخ فیلم حاضر شدند و شیطنتهای خود را در آنجا هم کمی ادامه دادند.
اولین تجربه فیلمسازی قاسمخانی که تصور میکند با تعاریف عجیبی که گاهی برای فیلمها مطرح میشود، ممکن است فیلمش به عنوان یک کمدی کممحتوا دستهبندی شود، مورد استقبال زیاد مخاطبان که سالن همایشها را تقریبا پر کرده بودند، قرار گرفت و تیتراژ متفاوت فیلم هم تعداد زیادی از تماشاگران را تا لحظه آخر در سالن نگه داشت.
دیگر فیلم جشنواره آذر به کارگردانی محمد حمزهای و تهیهکنندگی نیکی کریمی بود که آن هم مانند فیلمهای روز گذشته صحنه مرگی داشت که ناگهانی بودن آن ترس و واکنش بلند تماشاگران را به همراه داشت.
فیلم پرتماشاگر روز ششم در کاخ جشنواره «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان بود که عده زیادی منتظر بودند تا ببینند او بعد از فیلم موفق «ایستاده در غبار» از چه کاری رونمایی میکند. این فیلم که بازسازی داستانی از یک مقطع تاریخی سالهای اول انقلاب اسلامی و زمان ترور شهید رجایی و شهید بهشتی بود، مورد تحسین جمع زیادی از اهالی هنر و رسانه قرار گرفت؛ هر چند بخشهایی از این فیلم به دلیل مقطع زمانی روایت شده فیلم سیانور را تداعی میکرد.
در نشست پرسش و پاسخ این فیلم پس از اشاره مهدویان به تلاش برای اکران و توزیع خارجی فیلم سوالی درباره قابلیت حضور این فیلم به عنوان نماینده ایران در اسکار پرسیده شد که مهدویان با شوخی و خنده جواب داد، برای سال آینده که اصغر فرهادی فیلم ندارد، شاید فیلم او به اسکار فرستاده شود.
نمایش فیلم ماجرای نیمروز علاوه بر هنرمندانی همچون حاتمیکیا که برای دومین روز به جشنواره میآمد، مهمانان غیر هنری دیگری هم از جمله وزیر بهداشت، وزیر دادگستری و شهردار تهران داشت. برای تماشای این فیلم سالن طبق پایین هم در صورت نبود جا آماده نگه داشته شده بود ولی با وجود صف طولانی افراد حاضر در مرکز همایشها منظم وارد سالن شدند.
قاضیزاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن حضور در برج میلاد، از صحنههای زیاد سیگار کشیدن در فیلمهای سینمایی جشنواره انتقاد کرد.
آخرین فیلم نمایش داده شده در برج میلاد جدیدترین ساخته مسعود جعفری جوزانی با نام پشت دیوار سکوت بود که نه تنها رضایت منتقدان و اهالی رسانه را جلب نکرد بلکه عده زیادی هم پس از دقایق کوتاهی از شروع فیلم سالن را ترک کردند.
نشریه روزانه جشنواره در شماره هفتم خود با طرح جلدی از عوامل فیلم انزوا منتشر شد.
وعده غذایی شام جشنواره و کیفیت پایینی که دارد همچنان باعث گله و انتقاد بسیاری از افراد حاضر در برج میلاد است.
حجتالله ایوبی، سعید سعدی، جواد نوروزبیگی، محمدهادی کریمی، محمد بزرگنیا، ابراهیم حاتمیکیا، حسین یاری، رضا و زهرا داودنژاد، حمیدرضا قربانی و صادق زیباکلام از جمله حاضران در برج میلاد در ششمین روز جشنواره بودند.
نظر شما