شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

مدیر موسسه کاریابی که دفتر او در بخش‌هایی از فیلم تحسین‌شده «اینجانب، دانیل بلیک» کن لوچ به تصویر کشیده شده بود، حدود ۹ ماه پس از درخشش فیلم در جشنواره کن به آن واکنش نشان داد.

سینما جهان

به گزارش همشهري، اينجانب، دانيل بليك كه جايزه نخل طلايي بهترين فيلم را از كن2016 برد، موضوعي درباره فشل و ناكارآمد بودن نظام خدمات بيمه‌اي و رفاهي در بريتانيا دارد. حالا كه مدت‌ها از نمايش فيلم در نقاط مختلف دنيا مي‌گذرد، يكي از مديران دفتر موسسه كاريابي در نيوكاسل تصويري را كه از اين موسسه در فيلم به نمايش درآمده، غيرواقعي مي‌داند و معتقد است مردم نبايد آن را باور كنند.

شخصيت اصلي اينجانب، دانيل بليك كه يك نجار 59 ساله است، به دليل حمله قلبي ديگر به كار كردن نيست و براي بهره بردن از خدمات نظام بيمه، گرفتار انبوه مشكلات اداري مي‌شود. استيو مك‌كال كه در نيوكاسل به بيكاران و نيازمندان خدمات ارائه مي‌دهد، مي‌گويد: آنچه فيلم كن لوچ به تصوير كشيده تمام واقعيت نيست.

من اينجا هر روز با مراجعان سر و كار دارم و مي‌دانم آنها از عملكرد ما راضي هستند. اين در حالي است كه پس از نمايش اينجانب، دانيل بليك در كن و ديگر رويدادهاي مهم گوشه و كنار جهان، خيلي‌ها آن را تصويري دقيق و واقعي از عملكرد نظام بيمه و رفاه دولت بريتانيا دانستند. با اين حال، لوچ در دفاع از خود گفته است: من هر كسي را كه مي‌گويد حتي يك كلمه نادرست در فيلم وجود دارد، به چالش مي‌كشم. اينجانب، دانيل بليك در 5 رشته نامزد دريافت جايزه بفتا شده است.

کد خبر 361747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha