یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

یکی از پرنفوذترین تهیه‌کنندگان آمریکایی که امسال با «شیر» نامزد دریافت ۶ جایزه از مراسم اهدای جوایز اسکار شده، «فروشنده» اصغر فرهادی را محبوب‌ترین فیلم خود معرفی کرد.

جهان سینما

به گزارش همشهري، هاروي وينستين كه براي حضور و سخنراني در گردهمايي «قدرت فيلم و تصاوير متحرك» به لندن رفته بود، از فرصت بهره برد و ضمن تاختن به سياست‌هاي مهاجرتي رئيس‌جمهور آمريكا، حسابي از تازه‌ترين تجربه كارگرداني فرهادي تعريف كرد. او همراه برادرش باب حدود يك دهه پيش شركت وينستين را بنيان نهاد كه امروز از پرقدرت‌ترين شركت‌هاي مستقل فيلمسازي در آمريكاست و با چهره‌هايي چون كوئنتين تارانتينو همكاري مي‌كند.

وينستين در سخنراني خود در لندن با اشاره به مشكلاتي كه فرمان اجرايي جلوگيري از ورود مسلمانان به خاك آمريكا پديد آورده، گفت: اين اتفاق باعث شد بازيگر نوجوان فيلم شير نتواند در اكران افتتاحيه در آمريكا شركت كند. ما پيش‌تر فيلم فوق‌العاده فروشنده را ديده‌ايم كه كارگردانش شايد الان بتواند وارد خاك آمريكا شود اما پيش از تعليق فرمان رئيس‌جمهور نمي‌توانست. ما نمي‌توانيم استعدادها را از دست بدهيم؛ به ويژه كارگردان نامزد اسكار كه يك فيلم برنده اسكار هم در كارنامه دارد.

مدير شركت وينستين و تهيه‌كننده فيلم‌هاي «جانگوي از بند رسته» و «سخنراني پادشاه» افزود: فروشنده فيلم محبوب من در سال 2016 است. ما مي‌توانيم به اين فيلم اشاره كنيم و بگوييم آن را يك فيلمساز ايراني با حضور بازيگران ايراني ساخته است. ببينيد آنها دارند چه مي‌كنند و اين كارگردان خارق‌العاده چه كرده است. به عنوان عضوي از جامعه جهاني، همه ما سينماگران بايد از آنها پشتيباني كنيم.

فرهادي اندكي پس از اعمال دستور اجرايي دونالد ترامپ در جلوگيري از ورود شهروندان 7 كشور مسلمان به آمريكا، انصراف خود را از حضور در مراسم اسكار اعلام كرد. هر چند او به احتمال فراوان مي‌تواند در اين مراسم شركت كند. ساني پاوار، بازيگر 8 ساله فيلم شير يكي از چهره‌هايي بود كه قرباني دستور ترامپ شد و نتوانست در مراسم اكران افتتاحيه در نيويورك شركت كند. البته اين مشكل با دخالت وزير امور خارجه پيشين آمريكا حل شد و بازيگر خردسال به آمريكا رفت.

کد خبر 361869

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha