پلیس مالزی در تلاش برای جلوگیری از تظاهرات مخالفان در این کشور، تدابیر امنیتی در کوالالامپور را افزایش داد.

به گزارش رویترز، صدها تن از نیروهای پلیس شامل نیروهای ضد شورش دیروز اطراف میدان آزادی در کوالالامپور مستقر شدند تا مانع از تظاهرات هزاران تن از معترضان شوند که قصد دارند بزرگترین تظاهرات ضد دولتی از سال 1998 را در آنجا ترتیب دهند.

در همین حال رئیس پلیس کوالالامپور گفت: ما در انجام اقدامات علیه افرادی که از قوانین ما سرپیچی می‌کنند شک و تردیدی از خود نشان نخواهیم داد.پلیس مالزی از دادن مجوز برای برگزاری این تظاهرات امتناع کرده است.

نیروهای پلیس ایست بازرسی‌هایی را در جاده‌های اصلی منتهی به مرکز شهر کوالالامپور مستقر کردند و در میدان آزادی این شهر نیز موانعی گذاشتند. آنها همچنین خودروهای اطراف این میدان را نیز مورد بازرسی قرار می‌دهند.

در همین حال عبدالله احمد بداوی، نخست وزیر مالزی اعلام کرد که دولت مالزی تظاهرات‌ خیابانی را تحمل نخواهد کرد.

بداوی در نشست حزب حاکم مالزی گفت، معترضان، صبر مردم را که خواهان ایجاد صلح و ثبات در مالزی هستند به چالش می‌کشند.

احزاب مخالف و گروه‌های حقوق بشر اعلام کردند که آنها از ممنوعیت پلیس برای برگزاری تظاهرات سرپیچی خواهند کرد. این تظاهرات که احتمالا به رهبری انور ابراهیم، رهبر مخالفان برگزار می‌شود، می‌تواند یکی از بزرگترین تظاهرات‌ها از زمان تظاهرات‌ ضددولتی سال 1998 لقب بگیرد.

مخالفان اعلام کرده‌اند که تا نزدیکی کاخ ملی در کوالالامپور پیش می‌روند تا درخواست کتبی خود مبنی بر انجام اصلاحات امور انتخاباتی در مالزی را تقدیم پادشاه این کشور کنند.

کد خبر 36270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز