شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

همزمان با درخواست جهانی از رئیس‌جمهوری پاکستان برای لغو حالت فوق‌العاده در پاکستان و تعیین تاریخ دقیقی برای انتخابات در این کشور، دولت اسلام آباد بی‌نظیر بوتو را از حبس خانگی آزاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک روز پس از ادامه درگیری‌ها و وقوع یک حمله انتحاری در پاکستان، دولت اسلام آباد دستور داد که بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر سابق پاکستان که اخیرا به کشورش بازگشته است از حبس خانگی آزاد شود.

بوتو روز پنج‌شنبه و با اوج گرفتن ناآرامی‌ها در پاکستان، در حالی‌که که طرفداران او برای برگزاری تظاهرات سراسری آماده می‌شدند از سوی نیروهای ارتش تحت حبس خانگی قرار گرفت.

روز جمعه بوتو تلاش کرد که خود از زندان خانگی خارج شود و از طریق یک بلندگو از نیروهای پلیس مستقر در اطراف محل زندان خانگی‌اش خواست که به وی اجازه بدهند تا از این حبس خارج شود.

وی گفت: من خواهر شما هستم که برای دمکراسی می‌جنگم. دوست ندارم پاکستان به عراقی دیگر تبدیل شود، من باید شما را نجات بدهم. در این مسیر از مرگ نیز نمی‌هراسم چون مرگ در دستان خداست.

بوتو هم چنین در مصاحبه‌ای تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت: من از این تاکتیک‌های دولت نمی‌ترسم. نزاع من برای مردم پاکستان برای حقوق آنها و برای پایان دیکتاتوری در این کشور است.

از سوی دیگر جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل گفت، برای جلوگیری از کنترل زرادخانه‌های هسته‌‌ای پاکستان توسط تروریست‌های القاعده، آمریکا باید از پرویز مشرف حمایت کند.

بولتون گفت: من اینجا نیستم تا از مشرف دفاع کنم اما اینجا هستم که بگویم با توجه به تاریخ پاکستان فکر نمی‌کنم که یک رهبر غیرنظامی بتواند امور نظامی را تحت کنترل خود نگه دارد و سلاح‌های هسته‌‌ای را به خوبی حفظ کند.

کد خبر 36271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز