سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۶ - ۰۷:۳۷
۰ نفر

گروه‌ورزشی: تمرینات تیم ملی تکواندو با هدف کسب سهمیه المپیک پکن این روزها فشرده و در دو نوبت صبح و عصر در خانه تکواندو برگزار می‌شود.

 مرتضی بهرامی‌نژاد، مربی بدنساز تیم ملی تکواندو در حاشیه این تمرین، درباره میزان آمادگی بدنی و مصدومیت احتمالی خداداد و ساعی می‌گوید: ملی‌پوشان فشار تمرینی بالایی را پشت سر می‌گذارند که برای این مقطع زمانی لازم است.

در مجموع هر دو تکواندوکا از شرایط بدنی مناسبی برخوردارند. وی درباره وزن ساعی و خداداد تصریح کرد: در حال حاضر ساعی حدود ‌٥/57 کیلوگرم است که با همین حدود وزن نیز به مسابقات اعزام خواهد شد. بهزاد خداداد نیز ‌٥/٣ کیلوگرم بالای وزن است که مشکلی نیست و تا قبل از اعزام به شرایط مطلوب می‌رسد. در مجموع هر دو تکواندوکای اعزامی آماده‌اند.

 ساعی : به جای حریفان باید مراقب داوران باشیم

«روند طبیعی خود را از نظر افزایش وزن پشت سر می‌گذارم و نهایتا با وزن حدود 75 کیلوگرم در مسابقات کسب سهمیه المپیک شرکت خواهم کرد. حتی در نظر دارم روز مسابقه یکی، دو کیلو هم سبک‌تر از این وزن در مسابقات حضور یابم.»

 هادی ساعی در خصوص شرایط‌ خود برای شرکت در مسابقات آسیایی ویتنام با ذکر این مقدمه افزود: فشار تمرینات تیم ملی بالاست و باید این مقطع زمانی را پشت سر بگذاریم. از طرفی به پیشنهاد من و با موافقت مربیان، مرتضی رستمی به دلیل قدبلند و فیزیک بدنی مناسب، به عنوان حریف تمرینی من در اردوها حضور خواهد یافت. حسین تاجیک هم به دلیل شرایط مشابه رستمی، در اردو حضور دارد.

 وی با اشاره به این که تمام وقت در اردوها حضور دارد، درباره سیستم تمرینی تیم ملی، گفت: مربیان ایرانی، روش تمرینی خاص خود را دارند و در اصل به روش ایرانی تمرین می‌کنیم. در مقابل کره‌ای‌ها نیز مدل و روش دیکته شده خود را دارند. امروز مربیان ایرانی در حدی از توانمندی هستند که هر کدام شیوه‌های موفقی را برای تمرین و کسب نتیجه ارائه دهند.

 البته به دلیل این که مهماندوست، در اردوهای گذشته نیز حضور داشت و تمرین می‌داد، با شیوه‌های تمرینی وی آشنا هستیم. دارنده 10مدال طلای مسابقات جهانی و جام جهانی تکواندو خاطرنشان کرد: سابق، رسم بر این بود که بیشتر روی حریفان کار کنیم ولی ظاهراً مقررات اخیر داوری به شکلی است که بیشتر باید مراقب داوران باشیم تا حریفان. سیستم تمرینی مهماندوست نیز به روشی است که کاملا مسابقه‌ای تمرین می‌دهد و نوعی تمرین می‌کنیم که گویی در شرایط مسابقه قرار داریم.

ذوالقدر: ساعی به اضافه وزن کاذب، نیاز ندارد

 مدیر تیم‌های ملی تکواندو اما در خصوص تمرینات هادی ساعی نظرات جالبی دارد: هادی ساعی نسبت به نفرات وزن سوم هنوز با چند کیلو کمبود وزن مواجه است اما نیازی به اضافه وزن کاذب ندارد.

 غلامحسن ذوالقدر افزود: در آزمون جسمانی که از تیم ملی به عمل آمد، خداداد و ساعی هر دو از وضعیت خوبی برخوردار بودند.

 وی ادامه داد: این آمادگی مطلوب در روزهای آینده تا زمان اعزام به حداکثر میزان خود خواهد رسید. با توجه به اردوهای شبانه‌روزی، اعضای تیم کاملاً متمرکز هستند و این موجب شده که از نظر روحی و جسمانی از شرایط مناسبی برخوردار باشند.

 ذوالقدر از افزایش سرعت، تغییر شگردهای انفرادی و تاکتیک‌ها به عنوان برنامه‌های جاری تکواندوکاران نام برد و اظهار داشت: اکنون در اردوها، مسابقات قهرمانی جهان در انگلستان به دقت آنالیز می‌شود و مقابله با شگردهای حریفان در اردوها به اجرا در می‌آید. تقویت روحیه نیز از مسائل مورد تاکید کادر فنی است. مدیر تیم‌های ملی در خصوص کمبود وزن هادی ساعی نسبت به تکواندوکاران وزن سوم افزود: ما قصد افزایش وزن کاذب ساعی را نداریم. او نیازمند قدرت و استقامت است.

 در وزن سوم هنوز 5، 6 کیلوگرم کمبود وزن دارد اما همه هدف ما افزایش قدرت اوست تا با استفاده از سرعت و چابکی که دارد، بتواند ما را به سهمیه المپیک برساند. وی از فیلیپین، قطر(حریف بی‌باک در دوحه)، قزاقستان و افغانستان به عنوان حریفان ساعی نام برد و گفت: تکواندوکای افغانی در مسابقات آزاد کره در وزن سوم شرکت داشت، بنابراین بار دیگر حریف ساعی است. ویتنام و تایلند نیز رقیبان خداداد هستند. ما با بهره‌گیری از تجربه منچستر می‌توانیم دو سهمیه را بگیریم.

 ذوالقدر از مهماندوست سرمربی، افلاکی مربی و بهرامی‌نژاد بدنساز، به عنوان کادرفنی اعزامی به ویتنام نام برد. اردوهای تیم‌ملی اکنون با حضور ساعی، خداداد، رجلی، رستمی، معتمد، طالبی، مهدیزاده و تاجیک در خانه تکواندو جریان دارد.

کد خبر 36385

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز