شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: در میان ۱۳ فیلمی که در روزهای پایانی سال روی پرده رفته‌اند، نام ۲ انیمیشن بلند هم به چشم می‌خورد؛ فیلم‌هایی که به گفته کارگردان‌ها در بدترین زمان ممکن به نمایش درآمده‌اند و همین زمان نامناسب باعث شده در جلب رضایت مخاطبان و موفقیت در گیشه عملکردی چندان خوب نداشته باشند.

انیمیشن

محمدرضا نجفي‌امامي، كارگردان انيميشن «مبارك» درباره زمان اكران فيلم خود به همشهري مي‌گويد: فيلم ما تلفيقي از تصاوير زنده و انيميشن است و براي نخستين‌بار در سينماي ايران اتفاق مي‌افتد. درواقع مبارك نسبت به انيميشن‌هاي ديگر تفاوت دارد و با اينكه مي‌توانست مورد استقبال بيشتر مردم قرار بگيرد، در بدترين زمان به نمايش درآمد. اكران پس از ايام جشنواره فيلم فجر، همزمان با فاطميه و روزهاي پايان سال باعث شد مبارك به اندازه توان و ظرفيت خود مخاطب نداشته باشد.

  • فيلم‌هاي طنز در اولويت

با اينكه مبارك در 29سالن تهران و 69سينما در شهرستان‌ها اكران شده و تبليغات تلويزيوني هم دارد اما نجفي در مقام كارگردان معتقد است تبليغات هم در زمان مناسب بيشتر تأثير مي‌گذارد. او مي‌گويد: توليد فيلم 2سال طول كشيد. نزديك 10‌ماه پيش‌توليد داشتيم و 6‌ماه روي انيميشن كار كرديم اما نكته قابل تامل اين است كه علاوه بر اكران فيلم در زمان نامناسب، مردم بيشتر به تماشاي فيلم‌هاي طنز علاقه دارند و هنوز نتوانسته‌اند با اكران فيلم‌هاي انيميشن در سينماها ارتباط مناسب برقرار كنند.

نجفي كه اين فيلم را براي نمايش در جشنواره فجر 2سال پيش آماده كرده بود، درباره طولاني شدن زمان اكران مي‌گويد: تا آنجا كه مقدور بود تلاش كرديم فيلم در فصل بهار اكران شود اما از جايي به بعد ديگر نمي‌توانستيم كاري كنيم و مبارك زمستان امسال روي پرده رفت. فيلم را با تجربه شخصي ساختم و قصد دارم پروژه دوم خودم را هم در همين عرصه توليد كنم.

درباره حضور الناز شاكردوست هم بايد بگويم ابتدا قرار بود نقش پرستار را بازي كند. نقش اصلي در فيلمنامه پسر بود و فكر نمي‌كرديم شاكردوست از عهده آن بربيايد اما نتيجه كار خيلي خوب شد و نقش اصلي را به دختر تبديل كرديم.

  • پيشتازي فيلمسازان پايتخت

فرهاد عظيما هم كه اين روزها انيميشن جنگي حماسي «نبرد خليج‌فارس» را در سينماهاي مشهد روي پرده دارد، چندان از زمان اكران راضي نيست. توليد اين فيلم 80دقيقه‌اي بيش از 4سال طول كشيده اما زماني به نمايش درآمده كه نمي‌تواند مخاطب جلب كند. عظيما در اين‌باره به همشهري مي‌گويد: به‌طور حتم با وجود گروه‌ها و فيلم‌هاي ديگر، اكران نوروز به ما نمي‌رسد و بعد از تعطيلات هم همه‌‌چيز تحت‌تأثير انتخابات قرار مي‌گيرد.

درواقع ما ناچار شديم اين فصل را براي اكران انتخاب كنيم.نبرد خليج‌فارس كه 5سالن در مشهد براي اكران در اختيار دارد، تا چند روز ديگر از پرده پايين مي‌آيد اما كارگردان اميدوار است در فصل بهار بار ديگر بتواند آن را به نمايش بگذارد. او يادآور مي‌شود: پايان اكران در پايان سال اتفاقي ناخوشايند است. ما اين فيلم را با سختي زياد و دريافت وام ساختيم. متأسفانه حمايت از كارگردان‌هاي شهرستاني هرگز جزو اولويت‌ها نيست و پول توليد و حمايت از اكران به پايتخت‌نشينان اختصاص دارد.

  • جنگ و حماسه بر پهنه دريا

انيميشن «نبرد خليج‌فارس» به درگيري ناوگان نيروي دريايي سپاه با ناوگان پنجم نيروي دريايي آمريكا در خليج‌فارس مي‌پردازد؛ جايي كه دلاورمردان سپاه ايران با استفاده از جنگ نامتقارن، ناوگان آمريكايي‌ها را زمينگير مي‌كنند و يك پيروزي بزرگ رقم مي‌زنند. جمعي از صداپيشگان توانمند سينما و تلويزيون ايران ازجمله بهرام زند، شروين قطعه‌اي، ژرژ پطرسي، مينو غزنوي و... در توليد نبرد خليج‌فارس همكاري كرده و كاري ماندگار را رقم زده‌اند.

کد خبر 363955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha