نیروی انتظامی همزمان با فرا‌رسیدن چهارشنبه آخر سال در راستای کاهش صدمات و خسارت‌ها، حفظ نظم و امنیت جامعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با هنجارشکنان و تمام کسانی که مترصد ایجاد ناامنی برای هموطنان هستند، برخورد جدی می‌کند.

 در اين اطلاعيه با تأكيد بر اينكه خريد و فروش مواد خطرآفرين، انفجاري و احتراقي كه نظم و آرامش جامعه و شهروندان را مخدوش مي‌كند، ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد، آمده است:« قانون شكني و ايجاد مزاحمت در هيچ آيين و فرهنگي پذيرفته نيست و پليس از طريق سامانه 110آماده دريافت گزارش‌هاي مردمي است.» پليس همچنين ضمن در خواست از مردم براي حضور در كوچه و محله خود از والدين خواسته است در چهارشنبه پاياني سال در كنار فرزندان خود بمانند و با نظارت و كنترل دقيق آنها، از بروز حوادث تلخ و ناگوار پيشگيري كنند. همزمان رئيس مركز تشخيص و پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا ناجا نيز تأكيد كرد كه فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضاي مجازي جرم است. سرهنگ دوم علي نيك نفس با توجه به خطرات آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره از خانواده‌ها و كاربران محترم در خواست كرد درصورت مشاهده سايت‌ها و كانال‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي كه ساخت مواد محترقه و منفجره را آموزش مي‌دهند از طريق سايت پليس فتا به نشاني www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي اعلام نمايند تا پليس با اين افراد برخورد نمايد.

  • براي چهارشنبه سوري برنامه رسمي برگزار كنيم

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی،عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:یکی از دلایل اصلیِ فاصله مردم از آیین‌های سنتی و رفتن به سمت مواد محترقه در شب چهارشنبه سوری،سیاست‌های غلط مسئولان است. متاسفانه سیاست‌گذاران نه توانستند سیاست‌های مدنظر خود را جایگزین آیین‌های قدیمی کنند و نه در ممانعت از رفتن جوانان به سمت بازی‌های خطرناک موفق بودند.رسانه ملی و شهرداری‌ها می‌توانند با برگزاری گردهمایی در پارک‌ها و میادین اصلی شهر و تولید برنامه‌های مفرح از هنرمندان و ورزشکاران دعوت كنند تا آیین‌های همچون پریدن از آتش و انجام مراسم قاشق‌زنی را انجام دهند.

کد خبر 364891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha