به گزارش ایسنا، مازیار حسینی با اشاره به بحث معارضین در ساخت خط 8 مترو تهران، گفت: در احداث خط 8 متروي پايتخت با توجه به طول قريب به ٣٥ كيلومتري اين خط، با حجم عظیمی از معارضین روبرو بودیم که شامل زمینهای کشاورزی و رستورانهای بین راهی و قطع مسيرهاي ارتباطي بود.
وی با بیان اینکه تقريباً نيمي از طول اين پروژه روی زمین و نیمی دیگر در زیر زمین قرار دارد، گفت: تملك معارضین و گذر از آنها یکی از بزرگترین دغدغهها و مشکلات احداث این خط مترو بوده است. به گونهای که سعی شد از اختیارات ماده 9 تملك اجباري اراضي معارض طرح هاي عمراني نيز استفاده نکرده و این مسئله بار مضاعفی را بر روی دوش مجموعه قرار داد به گونهای که در پروسه احداث این خط، ریل مترو از دو طرف به یک رستوران به عنوان آخرين معارض رسیده بود و کار به دلیل عدم موافقت صاحبان رستوران متوقف شده بود که خوشبختانه در نهایت با جلب رضایت مالکان این معارض نیز برطرف شد.
حسینی با بیان اینکه پل ورودی فرودگاه امام خمینی (ره) نیز با عرشه فلزی و پایه بتن نیز با طول نزديك به 950 متر در سه شیفت کاری ساخته شده است گفت: تست سرد اين خط ٢٨ اسفند با موفقيت به انجام رسيد و اميدوارم با تلاش همكاران سختكوش در شركت مترو و مطابق با تدابير ابلاغي شهردار تهران، عمليات تست گرم اين خط نيز در روز هاي آينده به انجام برسد.
نظر شما