به گزارش ایسنا، مسعود طبیبی در این باره گفت: تا سال 95 نزدیک به 135 هزار تاکسی فرسوده داشتیم که تقریبا 46 هزار خودرو تا پایان سال گذشته به متقاضیان نوسازی خودروها تحویل شد و تقریبا یک سوم ناوگان فرسوده تبدیل به ناوگان نو شدند.
وی درباره میانگین عمر ناوگان تاکسیرانی نیز بیان داشت: تا سال 92 میانگین عمر تاکسیرانی کشور، نزدیک به 7 سال بوده که در سال 94 این عدد نزدیک به 9 سال میرسد یعنی هیچ اتفاقی برای نوسازی خودروها نمیافتد. در اواخر سال 94 طرح نوسازی توسط دولت دوباره تعریف شد و به همین جهت در پایان سال 95، میانگین سن ناوگان تاکسیرانی از 9 سال به 7 سال رسید.
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری ادامه داد: در سال 86 به دلیل اینکه تعداد زیادی از مسافربرهای شخصی وارد کار مسافرکشی شدند، امسال حدود 60 هزار خودروی تاکسی به سن فرسودگی ده سال میرسند. بنابراین اگر طرح نوسازی امسال ادامه پیدا نکند عملا آن 46 هزار خودرویی که نوسازی کردیم، بیفایده خواهد بود.
مجری نوسازی تاکسیهای فرسوده در ادامه سخنان خود در یک برنامه رادیویی با اشاره به لایحه هوای پاک، تصریح داشت: متاسفانه بعضی از بندها و لایحه های این قانون، مناسب شرایط نیست.
نظر شما