به گزارش روابط عمومي بنياد برکت، دومين نشست شوراي عالي سند نظام مراقبت اجتماعي از دانش آموزان ( نماد ) در ساختمان شهيد رجايي وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
دکتر نوروزی مدیر عامل بنیاد برکت در این نشست با بیان اینکه طراحی و پیاده سازی سامانه نماد با مشارکت برکت تل یکی از شرکت های زیر مجموعه بنیاد برکت صورت گرفته است ، گفت : این بنیاد به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان امام با سرمایه گذاری مبلغ 15 میلیارد ریالی طرح نرم افزاری این سامانه را آغاز کرده است.
وی در ادامه با ارائه گزارشی از روند اجرای این طرح اظهار داشت: از یکسال پیش کار روی نرمافزار «نماد» را آغاز کردیم و اطلاعات سامانه سنجش و پرونده تعیین سلامت الکترونیکی دانشآموزان، به صورت همگام با این سامانه در حال تکمیل است.
وی افزود: یک مرکز فرمان یا دیتا سنتر نیز برای این موضوع طراحی شده است تا از سامانه پشتیبانی کند.
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به بسته های خدماتی و آموزشی که در سامانه تعبیه شده است اذعان داشت : این بستهها تحت عنوان آموزشهای ارتقایی برای والدین بر روی سامانه بارگذاری شده است.
نوروزی با بیان اینکه در ٧٢ مدرسه طرح به صورت آزمایشی اجرایی شده است، گفت: اطلاعات ١٨ هزار دانشآموز در این سامانه وارد شده است و برای تمام مدارسِ این طرح، امکانات سخت افزاری خریداری و برای ١٠ مدرسه امکان مشاوره از راه دور فراهم شد. علاوه بر این، امکان معاینه و سنجش سلامت دانشآموزان با تجهیزات پیشرفته هم فراهم شد.
در این جلسه همچنین، وزیر آموزش و پرورش با تشکر از همه ارگانها و نهادهای دخیل در سامانه نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان، خصوصا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت، گفت: هرچند كار گروهي، آن هم با مشاركت بيش از 10 وزارتخانه، سازمان و يا دستگاههاي دولتي، سخت به نظر ميرسد اما طبق گزارشهاي رسيده، گامهاي موثري توسط اعضاي نماد در راستاي پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي برداشته شده است.
دانش آشتیانی بیان داشت: اگر بخواهيم كشور در مسير توسعه گام بردارد، بايد در آموزشوپرورش سرمايهگذاري كنيم و اين سرمايهگذاري نيز بايد بيشتر در دوران ابتدايي و قبل از آن صورت گيرد زيرا ميزان تاثيرپذيري افراد از آموزشهاي ارائه شده در سنين پايين، بيشتر است.
وي افزود: ارتباط نسل قديم با نسل جديد بسيار مشكل است، زيرا دنياي جوانان امروزي با والدين شان متفاوت است بنابراين خانواده ها نيز نيازمند فراگيري مهارت هاي زندگي هستند.
دانش آشتیانی خاطرنشان كرد: درموضوع آسيبهاي اجتماعي بايد بيشترين سرمايه گذاري درحوزه پيشگيري صورت گيرد و دانشآموزان بايد به فراگيري مهارت ها ترغيب شوند.
در پایان این نشست با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیرعامل و معاون بنیاد برکت و نمایندگانی از سازمانهای مختلف از سامانه نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان ( نماد ) رونمایی شد .
نظر شما