دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

مستند زندگی یکی از بزرگ‌ترین فیلمسازان تاریخ سینمای سوئد و جهان، تابستان امسال کلید می‌خورد و مارگارت فن‌تروتا روی صندلی کارگردانی آن می‌نشیند.

سینما

به گزارش همشهري، «اينگمار برگمان: ميراث يك نابغه ماندگار» نام اين مستند سينمايي است كه به زندگي و فعاليت‌هاي برگمان فقيد مي‌پردازد و قرار است سال آينده ميلادي همزمان با يكصدمين سالگرد تولد خالق «فاني و الكساندر» و «توت‌فرنگي‌هاي وحشي» رونمايي شود.

فن‌تروتا كه خودش ارتباطي نزديك با برگمان داشته، براي به تصوير كشيدن ماجراي زندگي فيلمساز مولف سوئدي سراغ همكاران او و سينماگران جوان مي‌رود. سال 1982ليو اولمان، بازيگر و يار هميشگي برگمان جايزه شير طلايي بهترين فيلم را به فن‌تروتا اهدا كرد كه با «ماريان و ژولين» در بخش مسابقه جشنواره ونيز حضور داشت. ازجمله مهم‌ترين فيلم‌هاي كارنامه برگمان مي‌توان به «مهر هفتم»، «فريادها و نجواها»، «پرسونا» و «صحنه‌هايي از يك ازدواج» اشاره كرد.

مديران جشنواره فيلم كن سال 1997جايزه افتخاري نخل نخل‌ها را به اين چهره بي‌بديل دنياي سينما اهدا كردند تا سياهه افتخارهايش كامل شود. برگمان كه سال 2007 در 89 سالگي از دنيا رفت، 3مرتبه در سال‌هاي 1960، 1961و 1983با «چشمه باكره»، «همچون در يك آينه» و فاني و الكساندر، جايزه اسكار بهترين فيلم را برد.

کد خبر 370174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha