پس از پیشنهاد رئیس‌جمهوری در نشست سران اوپک مبنی بر تغییر ارز به‌کار گرفته توسط این سازمان از دلار به یورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا هم تأکید کرد: امپراطوری دلار سقوط می‌کند.

محمود احمدی‌نژاد و هوگو چاوز رؤسای جمهوری ایران و ونزوئلا پس از گفت‌وگوهای دوجانبه و امضای 5 سند همکاری در کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور ونزوئلا سفر کوتاه خود به ایران را سازنده عنوان کرد و گفت: احساس می‌کنم ایران خانه خودمان است و روابط با ایران ارزش‌های زیادی در زمینه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ژئوپولتیک دارد.

وی دیدار خود با احمدی‌نژاد را بسیار مفید عنوان کرد و با بیان این‌که ونزوئلا همواره حامی و در کنار ایران است، تأکید کرد: ایران حق دارد که دارای انرژی هسته‌ای در جهت مقاصد صلح‌جویانه باشد.

مهر نیز به نقل از رئیس جمهوری گزارش داد: ایران و ونزوئلا برنامه‌های گسترده‌ای برای برپایی صلح و امنیت به‌نفع ملت‌ها در دست طراحی دارند.

محمود احمدی‌نژاد در کنفرانس خبری مشترک با همتای ونزوئلایی خود مذاکرات مشترک را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: ما در دفاع از حقوق ملت و آرمانمان، تا آخر در کنار یکدیگر خواهیم ماند.

هوگوچاوز درحالی برای هفتمین‌بار وارد تهران شد که در نهاد ریاست جمهوری مورد استقبال رسمی محمود احمدی‌نژاد قرار گرفت.

رئیس‌جمهور چپ‌گرای ونزوئلا قرار بود یکشنبه شب به تهران سفر کند که این سفر با تعویقی چندساعته، انجام شد. هوگو چاوز غروب دوشنبه تهران را ترک کرد.

کد خبر 37023

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز