سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۱
۰ نفر

گروه ورزشی : لوکا مربیگری در فوتبال کرواسی را به اندازه راه رفتن در خیابان‌های بغداد خطرناک‌ می‌داند.

خبرگزاری مهر روز گذشته در یک گزارش جنجالی از تحت بازجویی قرار گرفتن لوکا بوناچیچ، سرمربی تیم سپاهان خبر داد و نوشت: لوکا به دنبال شکایت یکی از باشگاه‌های کرواسی، تحت پیگرد پلیس قرار دارد.

 بوناچیچ که مدتی پیش در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های کرواسی نسبت به جریان به وجود آمده در فوتبال این کشور، حرف‌هایی جنجالی زده بود و حتی دولت و رئیس‌جمهور کرواسی را متهم به تبهکاری در فوتبال کرده بود، در حال حاضر با شکایت باشگاه هایدوک اشپیلت مواجه شده است.

ماجرا از زمانی آغاز شد که لوکا، سرمربی هایدوک بود و فشار هواداران این تیم تاحدی پیش رفت که این مربی یک‌بار از سوی افرادی ناشناس مقابل خانه‌اش مورد ضرب و شتم قرار گرفت. این اتفاق بهانه‌ای شد تا «پرشمیر راگوژ» خبرنگار روزنامه «پورتانی» کرواسی به اصفهان بیاید تا با این مربی گفت‌وگویی پیرامون اتفاقات به وجود ‌آمده و مسائل دیگر داشته باشد.

 لوکا در ابتدای مصاحبه با این خبرنگار، فوتبال کرواسی را به مردابی تشبیه می‌کند که درون آن پر از تمساح‌های گرسنه است. او مربیگری در فوتبال این کشور را به اندازه راه رفتن در خیابان‌های بغداد خطرناک‌ می‌داند.

خبرنگار روزنامه پورتانی که به بهانه ترک تیم هایدوک توسط لوکا و دو مربی دیگر با او حرف می‌زد، دلیل این اتفاق را از بوناچیچ جویا شد. لوکا هم می‌گوید باشگاه هایدوک اشپیلت توسط مافیا اداره می‌شود و باشگاه‌های دیگر هم تحت‌کنترل مافیا هستند.

 بوناچیچ دلیل ترک باشگاه هایدوک اشپیلت را برای هر 3 مربی، مشابه عنوان می‌کند و می‌گوید: همه ما توسط مافیای حاکم بر فوتبال کرواسی و در رأس آن فردی به نام «شوشه» که دلال است، تحت فشار بودیم.

 بر اساس ادعای این مربی، آنها به خاطر منافع بازیکنان به مربیان هایدوک فشار می‌آورند تا نفرات موردنظر خود را به ترکیب اصلی وارد کنند.

 لوکا در جنجالی‌ترین قسمت حرف‌هایش به اولین رئیس‌جمهور کرواسی «توجمان» و همچنین اعضای حزب ملی این کشور HNS نیز اتهام وارد می‌کند. او حتی حکومت فعلی کرواسی را نیز به دخالت در رشد تبهکاری در فوتبال و باشگاه هایدوک متهم می‌کند. لوکا در جریان مصاحبه با خبرنگار روزنامه پورتانی حتی فوتبال کرواسی را بی‌صاحب می‌داند.

 یک روز پس از چاپ این مصاحبه، در تاریخ 14 آبان‌ماه سال‌جاری «آلن اولدریچ» نویسنده روزنامه پورتانی نوشت:‌ پلیس در پی شکایت باشگاه هایدوک از بوناچیچ، او را مورد بازجویی قرار خواهد داد. پلیس کرواسی درصدد است تا از لوکا در مورد حمله فیزیکی به او در مارس 2006 بازجویی کند.

بوناچیچ که این روزها افتخار نایب‌قهرمانی آسیا را با سپاهان به دست آورده، در خطر بازداشت قرار دارد و شاید پای پلیس کرواسی به ایران هم برسد. «ماریا آلوویچ» سخنگوی قرارگاه پلیس شهر اشپیلت با اشاره به این موضوع می‌گوید: با لوکا تماس می‌گیریم و اگر او به کرواسی نیاید، با اقدامات قانونی بازداشتش می‌کنیم. روزنامه پورتانی هم در ادامه این مطلب آورده است: لوکا مسئولان باشگاه هایدوک را متهم کرد و باید ادعای خود را ثابت کند.

نویسنده این روزنامه از شکایت باشگاه هایدوک از لوکا خبر می‌دهد: توسیچ، رئیس باشگاه به خاطر بیان این مسائل از لوکا شکایت کرده و تاکید دارد دادگاه در این‌باره تصمیم‌گیری خواهد کرد. رئیس باشگاه هایدوک گفته لوکا باید ادعاهای خود را ثابت کند، در غیر این‌صورت قانون کرواسی برخورد شدیدی با او خواهد داشت.

 چندی پیش سخنگوی قرارگاه پلیس شهر اشپیلت با یکی از واسطه‌های مربیان کروات در ایران تماس می‌گیرد تا با لوکا ارتباط برقرار کند اما فرد موردنظر از همکاری با ماریا آلوویچ خودداری می‌کند تا پلیس از راه‌های دیگری در پی لوکا باشد. این احتمال وجود دارد که پلیس کرواسی از طریق پلیس بین‌الملل، لوکا را به کرواسی فراخوانده تا او در دادگاه پاسخگوی اتهاماتی باشد که به باشگاه هایدوک وارد کرده است.

مدیر برنامه‌های لوکا: این مشکلات طبیعی است

مدیر برنامه‌های لوکا با اشاره به اتفاقی که برای او پیش آمده، گفت: بوناچیچ پس از جدایی از دیناموتیرانا به هایدوک آمد و در حالی‌که این تیم شرایط خوبی نداشت، در نهایت هایدوک را در رده پنجم قرار داد. افرادی در بنگاه‌های شرط‌بندی او را مجبور می‌کردند تا بعضی بازیکنان را به زمین نفرستد یا نتایج را طبق خواسته آنها رقم بزند ولی لوکا به دلیل ایستادگی مقابل این جریان، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و 3 روز در بیمارستان بستری بود.

 وی در ادامه افزود: لوکا از وجود جریانی آلوده در فوتبال کرواسی خبر داد و حتی به رئیس‌جمهور این تیم گفت دولت از دیناموزاگرب حمایت می‌کند و می‌خواهد هایدوک را زمین بزند. این مشکلات در فوتبال شرق اروپا طبیعی است و مشکلی برای لوکا ایجاد نخواهد شد.

کد خبر 37059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز