شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۳
۰ نفر

همشهری دو - حجت‌الاسلام محمدحسن روحانی: داوودنبی در حال عبور از بیابان مورچه‌ای را دید که مرتبا از تپه‌ای خاک برمی‌داشت و به جای دیگر می‌ریخت.

پرچم ایران

از خدا خواست كه راز اين كار را درك كند. مورچه به سخن آمد و گفت: معشوقي دارم كه شرط وصل خود را آوردن تمام خاك‌هاي آن تپه در اين محل قرار داده است! حضرت تبسمي كرد و فرمود: با اين جثه كوچك، تا كي مي‌تواني خاك‌‌هاي اين تل بزرگ را به محل مورد نظر منتقل كني؟ آيا عمر تو كفايت خواهد كرد؟!مورچه گفت: همه اينها را مي‌دانم، ولي خوشم كه اگر در اين راه بميرم، در راه رسيدن به محبوبم جان داده‌ام! در اينجا حضرت داوود منقلب شد و فهميد در اين جريان درسي براي او وجود دارد.

اينكه ما تمام عمر خويش را در راه تحقق بزرگ‌‌ترين آرمان اديان آسماني، يعني ظهور منجي عالم بشريت صرف كنيم انتظار بزرگي خواهد بود اما مي‌توانيم براي ابراز محبت به بهشت موعود مهدوي، در حد وسع خود قدم برداريم و از مرگ جاهلي رهايي يابيم. يكي از گام‌ها مي‌تواند اين باشد كه در طول روز، زمان‌‌هايي را به امام زمان(عج) اختصاص دهيم و حضرت را در ثواب كارهاي نيك خود شريك كنيم؛ مثلا اگر به پدر و مادر احترام مي‌گذاريم، چشم بر اشتباهات همسر مي‌بنديم، براي شادي فرزندانمان وقت مي‌‌گذاريم، به مردم خدمت‌رساني مي‌كنيم و... مي‌توانيم امام زمان را در ثواب همه اين كارها با داشتن نيت خوب شريك كنيم.

بعضي از ما هنگام تشرف به حرم امام‌رضا عليه‌السلام و مسجد مقدس جمكران به خواندن نماز مستحبي مشغول مي‌شويم و از تفكر نسبت به مهدي موعود(عج) و حالات انسان منتظر غافليم درحالي‌كه پيامبر اسلام مي‌فرمايند: برترين عبادت، انتظار فرج است. يكي از حالات انسان منتظر، انقلابي ماندن و ياري‌رساندن به حكومتي است كه مقدمه‌سازي‌ براي ظهور از اصلي‌ترين آرمان‌هايش به شمار مي‌رود.

امام‌خميني در آخرين نيمه‌شعبان عمر مباركشان فرمودند: مسئولين ما بايد بدانند كه انقلاب مردم ايران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم‌داري حضرت حجت(‌عج) است. بي‌ترديد حضور ديروز ما در پاي صندوق‌هاي رأي انتخابات كه امنيت را به ارمغان مي‌آورد، انتخاب نامزد اصلح كه زمينه ايجاد عدالت را فراهم مي‌سازد و التزام عملي امروز ما به نتيجه انتخابات كه مردم‌سالاري ديني را به رخ دنيا مي‌كشد از مصاديق كمك‌رساني به انقلاب و نظام اسلامي خواهد بود.

کد خبر 370620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha