چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: مراسم پایانی ششمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد همزمان با آخرین روز هفته کتاب برگزارشد.

در این مراسم که در محل تالار حرکت تهران برگزار شد از مولفان و ناشران برگزیده کتاب‌های آموزشی سال با حضور دکتر پرویز معاون فرهنگی وزیر ارشاد، اشعری مشاور رئیس جمهوری و رئیس کتابخانه ملی و مهندس نوید معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش قدردانی شد.

موسسات انتشاراتی تیمورزاده، دلهام، قدیانی، مبتکران، محراب‌قلم و مدرسه برهان برگزیدگان این دوره بودند.

امیر رون، دبیر اجرایی این جشنواره در گفت‌وگو با ما گفت:  تناسب محتوای کتاب با هدف‌های برنامه ریزی درسی و غلبه فراوانی تالیف بر ترجمه و نیز بهبود ساختار فیزیکی کتاب‌ها از جمله برجستگی‌های جشنواره امسال است.

رون‌، افزود: جلب همکاری و مشارکت انجمن‌ها و ناشران به ویژه ناشران شهرستانی در تشویق و حمایت از تولید کتاب‌های آموزشی مناسب و مفید برای دانش‌آموزان و معلمان از دیگر برجستگی های این دوره بود.

در این دوره 471 ناشر آموزشی تولیدات خود را برای داوری فرستادند که از میان هزار و 708 عنوان کتاب، در مجموع 774 کتاب مناسب تشخیص داده شد.

در این دوره از جشنواره 436 کتاب دوره ابتدایی به عنوان مناسب، از 21 کتاب قدردانی و 9عنوان کتاب نیز شایسته رتبه برگزیده شناخته شدند.

هیأت داوران همچنین 360 کتاب دوره راهنمایی را مناسب، 22 کتاب را قابل تقدیر و 7 کتاب را به عنوان برگزیده معرفی کرد.

هیات داوران این جشنواره در گزارش خود از وضع موجود معتقد است کمبود کتاب آموزشی مناسب برنامه درسی  در حوزه‌های تربیت بدنی، هنر، علوم انسانی، حرفه و فن ، مربوط به دوره‌های تحصیلی ابتدایی و راهنمایی برای دانش‌آموزان و آموزگاران چشمگیر است.

علاوه بر این کتاب‌های آموزشی دوره ابتدایی که در 17سال گذشته در کشور انتشار یافته علاوه بر اینکه دارای نرخ رشد مداوم 25درصد بود ه است به طور میانگین نیمی از آن مناسب برنامه‌های آموزشی شناخته شده است.

از سوی دیگر کتاب آموزشی دوره راهنمایی که در 12 سال گذشته در کشور انتشار یافته نیز علاوه بر اینکه دارای نرخ رشد مداوم 25درصد بوده نیمی از آن مناسب برنامه‌های درسی و آموزشی شناخته شده است.

هیئت داوران در پایان گزارش خود آورده است بیشترین کتابهای درسی تولید شده کتاب های کنکور و تمرین و تست های چند گزینه‌ای هستند که از نظر نوع ساختار و سامان دهی محتوا کارکرد مشابه داشته و بیشتر معطوف به سطح اولیه ذهن و دانش فراگیر هستند.

کد خبر 37227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز