همشهری آنلاین: شرکت آمریکایی گوگل به دلیل تبعیض قائل شدن در رده‌بندی فروشنده‌ها در ماشین جستجوی خود از سوی کمیسیون اروپا به پرداخت ۲ میلیارد و ۴۲ میلیون یورو خسارت محکوم شد.

google-eu

google-eu

اگر تا به حال در ماشین جست‌وجوی گوگل دنبال مقایسه قیمت برای یک خرید اینترنتی رفته باشید، احتمالا متوجه این نکته شده‌اید که نتایج جست‌وجوی شما نه بر اساس قیمت کالا بلکه بر مبنای دیگری جلوی چشم شما ظاهر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آلمان شرکت گوگل متهم است که در هر جست‌وجویی ابتدا نام شرکت‌هایی را در بالاترین رده قرار می‌دهد که یا وابسته به گوگل هستند و یا پول تبلیغ به گوگل داده‌اند. کمیسیون اروپا این موضوع را ثابت کرده و بابت آن از شرکت گوگل تقاضای ۲ میلیارد و ۴۲ میلیون یورو جریمه کرده است.

این مبلغ بالاترین رقم جریمه‌ای است که تا کنون تعیین شده است. کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه ۲۷ ژوئن (۶ تیر) در بروکسل اعلام کرد که گوگل در جست‌وجوی آنلاین محصولات تبعیض قائل می‌شود.

بر اساس بیانیه کمیسیون اروپا شرکت آمریکایی گوگل شرکت‌های وابسته به خود را در رده‌های بالای نتایج جست‌وجو قرار می‌دهد و این مصداق "سوءرفتار و تبعیض" است. سایر ماشین‌های جست‌وجوی اینترنتی نیز این اقدام گوگل را اولویت دادن به شرکت‌هایش در مقایسه با سایر شرکت‌ها و تولیدکنندگان دانسته‌اند.

کمیسیون اروپا ۹۰ روز به گوگل فرصت داده تا این موضوع را تغییر دهد در غیر این صورت تا ۵ درصد درآمد متوسط روزانه گوگل در سراسر جهان از شرکت آلفابت که شرکت مادر گوگل است دریافت خواهد شد.

کد خبر 374397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha