شنبه ۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

جواد عزیزی: سارق سابقه‌دار پس از شناسایی خریداران ضایعات فلزی با آنها وارد معامله می‌شد، اما در زمان معامله با خوراندن دوغ مسموم به آن‌ها، پول‌هایشان را به سرقت می‌برد.

تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی همدان برای دستگیری این مرد مدتی قبل و به‌دنبال شکایت فردی آغاز شد که مدعی بود یک سارق حرفه‌ای با استفاده از دوغ مسموم 18 میلیون تومان پول نقدش را به سرقت برده است.

مرد مالباخته که مالک یک انبار ضایعات فلزی در غرب کشور است در تشریح ماجرای سرقت به کارآگاهان گفت: چند روز قبل با مردی آشنا شدم که مدعی بود قصد فروش یک محموله بزرگ ضایعات فلزی را دارد. از آنجا که ارزش محموله مورد نظر بسیار زیاد بود و فروشنده آن قصد فروش این محموله زیر قیمت واقعی را داشت با او وارد معامله شدم و قرار شد با پرداخت 18 میلیون تومان وجه نقد، این محموله را از وی خریداری کنم.

به این ترتیب برای مشخص شدن زمان معامله شماره تلفن همراهم را در اختیار مرد فروشنده قرار دادم و او پس از 2 روز با من تماس گرفت و از من خواست برای انجام معامله به همدان بیایم.

مالباخته ادامه داد: با برداشتن 18 میلیون تومان از حسابم عازم محل قرار در همدان شدم و پس از ملاقات با مرد فروشنده همراه او عازم شرکتی شدیم که محموله ضایعات فلزی در آنجا بود.

وقتی به این شرکت رسیدیم مرد فروشنده با گفتن این جمله که « هنوز شریکم نیامده است» 2 بطری دوغ از کیفش خارج کرد و یکی از آنها را به من داد. من هم شروع به خوردن دوغ کردم، اما دقایقی بعد احساس خواب‌آلودگی شدید کرده و ناگهان بیهوش شدم.

وقتی به هوش آمدم خودم را در حوالی یک کارخانه در خارج از همدان یافتم و آنجا بود که فهمیدم مرد فروشنده پس از بیهوش کردن من تمامی پول‌هایم را به سرقت برده و پا به فرار گذاشته است.

پس از اظهارات این مرد به دستور سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی همدان، گروهی از کارآگاهان وارد عمل شده و تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری سارق دوغی آغاز شد.

هنوز چند روز از این ماجرا نگذشته بود که پلیس در جریان سرقت دیگری قرار گرفت که در آن پرونده نیز از دوغ مسموم برای اجرای سرقت استفاده شده بود.

مرد مالباخته که راننده یک کامیون بود، به پلیس گفت: سرگرم خالی کردن بار آجر در یکی از محله‌های همدان بودم که مردی نزد من آمد و با پیشنهاد کرایه‌ای بالا از من خواست برای انتقال محموله ضایعات فلزی همراه او به یکی از شهرک‌های همدان بروم.

ژمن هم با این پیشنهاد موافقت کردم اما هنوز مسافت زیادی طی نکرده بودیم که مرد غریبه یک بطری دوغ به من تعارف کرد و پس از خوردن آن بیهوش شدم.

وقتی به هوش آمدم متوجه شدم آن مرد 700 هزار تومان پول و گوشی تلفن همراهم را به سرقت برده و متواری شده است.

به گفته سرهنگ کریمی، پس از اظهارات راننده کامیون در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد این سرقت نیز از سوی همان سارق تحت تعقیب صورت گرفته، کارآگاهان به چهره‌نگاری از وی پرداخته و در ادامه بررسی‌ها دریافتند سارق حرفه‌ای مردی به نام محمدرضا است که پیش از این نیز تحت تعقیب پلیس قزوین بوده است.

 بر اساس پرونده‌ای که در اداره آگاهی قزوین تحت بررسی بود محمدرضا متهم بود که پس از فریب یکی از خریداران ضایعات فلزی او را به سر قراری کشانده و با خوراندن دوغ مسموم به وی 4 میلیون تومان پول نقدش را به سرقت برده است.

با به دست آمدن این اطلاعات در حالی که شاکیان سارق دوغی در حال افزایش بودند یکی از مالباختگان با پلیس تماس گرفت و گفت که دقایقی قبل متهم را سوار بر یک خودروی سمند در همدان مشاهده کرده است، به این ترتیب کارآگاهان با دریافت مشخصات خودرو موفق شدند آن را توقیف و سارق تحت تعقیب را دستگیر کنند.

سارقان مسموم‌کننده

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی کشور با اشاره به این خبر گفت: با وجود آن‌که، مسئولان پلیس کشور بارها به مردم مخصوصا مسافران هشدار داده‌اند تا از گرفتن نوشیدنی یا خوراکی از افراد غریبه خودداری کنند، متأسفانه باز هم شاهد سرقت‌هایی هستیم که با استفاده ازاین روش صورت می‌گیرند.

بنابراین لازم است شهروندان بیشتر مراقب افراد ناشناس باشند و از گرفتن نوشیدنی یا خوردنی از آنها به شدت خودداری کرده و درصورت مشاهده موارد مشکوک، ماجرا را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 37442

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز