آزاده مختاری: سه سارق خشن که با معرفی خود به‌عنوان مأمور اطلاعات، پلیس آگاهی یا مأمور مبارزه با مواد‌مخدر، دست به سرقت‌های میلیونی در چند استان کشور زده بودند، با انجام چهره‌نگاری بسیار حرفه‌ای به‌دام افتادند.

تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان برای شناسایی اعضای این باند سه نفره چند ماه پیش و به‌دنبال شکایت مالباختگانی آغاز شد که مدعی بودند چند مأمور نما به شیوه‌ای خشن از آن‌ها سرقت کرده‌اند.

یکی از مالباختگان در توضیح ماجرا به کارآگاهان گفت: در یکی از خیابان‌ها، یک سمند نقره‌ای مقابلم توقف کرد و سه سرنشین آن که کلت کمری و بی‌سیم  داشتند، با معرفی خود به‌عنوان مأمور اطلاعات، به بهانه آن‌که درباره پرونده‌ای محرمانه چند سؤال از من دارند، من را سوار خودروشان کردند.

وحشتزده سعی می‌کردم به آنها بفهمانم من را  اشتباهی دستگیر کرده‌اند، اما آن‌ها در حالی که به شدت مرا تهدید می‌کردند، پول‌ و اموال با  ارزش همراهم را به سرقت برده و سپس با پیاده کردن من از خودرو، متواری شدند.

پس از اظهارات شاکیان با توجه به طرح ویژه پلیس آگاهی کشور در مبارزه با جرایم خشن، به دستور سرهنگ حسین حسین‌زاده - رئیس پلیس آگاهی اصفهان- گروه ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس اصفهان جست‌وجو برای شناسایی اعضای باند را آغاز کردند.

آنها در نخستین مرحله با تحقیق از مالباختگان، اقدام به چهره نگاری از سارقان مأمورنما کردند و توانستند چهره‌ای فرضی از متهمان را ترسیم کنند.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان متوجه شدند اعضای این باند نه تنها در اصفهان بلکه در تهران، قم و کرج نیز سرقت‌های متعددی انجام داده‌اند که در همه آنها خود را مأمور اطلاعات، پلیس آگاهی یا مبارزه با مواد‌مخدر معرفی کرده و با استفاده از یک سمند نقره‌ای و یک پراید سفید نقشه‌های خود را به اجرا درآورده‌اند.

با به دست آمدن این اطلاعات، کارآگاهان پلیس اصفهان مخفیگاه یکی از متهمان را درکرج شناسایی کرده و صبح پنجشنبه 24 آبان وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. با اعتراف این مرد به عضویت درباند مأمورنماها، دو همدست دیگر او نیز در تهران به محاصره پلیس درآمده و بازداشت شدند.

به گفته سرهنگ حسین‌زاده متهمان در بازجویی‌های پلیس آگاهی اصفهان به سرقت از 30 نفر در شهرهای اصفهان، تهران، کرج و قم اعتراف کرده و با صدور قرار بازداشت روانه بازداشتگاه شدند.


طعمه‌های این باند برای شکایت با پلیس آگاهی اصفهان تماس بگیرند

سرهنگ حسین‌زاده با اشاره به این خبر گفت: با توجه به دستور فرمانده ناجا، تمامی مأموران پلیس موظفند هنگام مأموریت، کارت شناسایی خود را همراه داشته باشند، بنابراین مردم هنگامی که با افراد مشکوک مواجه می‌شوند از آنها بخواهند کارت شناسایی خود را ارائه دهند.

وی همچنین با هشدار به شهروندان از آنها خواست هنگام مواجهه با افراد مشکوکی که ادعا می‌کنند مأمور هستند از مشاجره با آنها خودداری کرده و با به خاطر سپردن مشخصات آنان ماجرا را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 36913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز