شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

هنرپیشه‌ای که زمانی یکی از اصلی‌تـرین گـزینه‌های بسیاری از فیلمسازان برای بازی در نقش‌های طنز و جدی بود، با پشت‌سر گذاشتن بحران بیماری دوباره به روزهای اوج بازگشته و قصد دارد روی صندلی کارگردانی سینما بنشیند.

سینما

به گزارش همشهري، اكبر عبدي گرچه زماني پسربچه بازيگوش «بازم مدرسم دير شد» و ستاره «محله برو بيا»، «مثل‌آباد» و «محله بهداشت» بود و با شيرين‌زباني‌هايش دل همه را مي‌برد اما استعدادهايش خيلي زود شكوفا و به بازيگر محبوب بسياري از سينماگران ازجمله مرحوم علي حاتمي، داريوش مهرجويي، ناصر تقوايي و داوود ميرباقري تبديل شد. درخشش در «اجاره‌نشين‌ها»، «مادر»، «دلشدگان»، «آدم‌برفي»، «اي ايران» و «هنرپيشه» اوج كار او در سينما بود؛ ضمن اينكه همزمان در تلويزيون هم حضوري تأثيرگذار داشت.

اكبرآقا آكتور سينما با اينكه در دودهه اخير به‌ويژه در سينما بسيار پركار بوده اما از آن روزهاي اوج فاصله گرفته است. حضور در انبوه پروژه‌هاي نه‌چندان ماندگار به‌تدريج او را گرفتار حاشيه‌ها كرد. ويدئوهايي كه اين روزها در فضاي مجازي از عبدي دست‌به‌دست مي‌شود، نشاني از هنر بازيگري او ندارند و صرفا به حرف‌هاي بامزه‌اش مقابل دوربين تلويزيون محدود مي‌شوند.

برنده 2سيمرغ بلورين بازيگري از دوره‌هاي هشتم و سي‌ام جشنواره فيلم فجر براي مادر و «خوابم مي‌آد»، در سال‌هاي اخير بيشتر درگير كنار آمدن با بيماري خود بود. او پس از عمل جراحي پيوند كليه به وعده‌اي كه براي به صحنه بردن يك نمايش در مقام كارگردان و بازيگر داده بود، عمل كرد و اين روزها «مش‌اكبر و دختراش» را با همكاري ارژنگ اميرفضلي در سالن مهر در شمال تهران اجرا مي‌كند.

عبدي يكي، دو روز پيش دوباره گذرش به تلويزيون افتاد و مقابل دوربين برنامه «مردم‌گرام» از دورخيز براي نشستن روي صندلي كارگرداني سينما خبر داد؛ اتفاقي كه اگر با همكاري زبده‌هاي سينماي ايران رخ دهد، شايد يك كمدي خوب و ماندگار خلق و خاطره روزهاي خوش ‌اي ايران، اجاره‌نشين‌ها، آدم‌برفي، «روز فرشته» و... را زنده كند.

کد خبر 374746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha