همشهری آنلاین: سخنگوی شورای شهر تهران از تصویب یک فوریت لایحه تعیین قیمت بلیت شرکت اتوبوسرانی تهران در جلسه روز دوشنبه (4 آذر) شورای شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر خسرو دانشجو پس از پایان پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران که بدون حضور مستمع برگزار شد، افزود: یک فوریت لایحه پیشنهادی تعیین قیمت بلیت شرکت اتوبوسرانی تصویب و جهت بررسی بیشتر به کمیسیون عمران ارجاع شد.

وی قیمت پیشنهادی بلیت‌های اتوبوس شرکت واحد را توسط این شرکت 50 تومان بیان کرد و درباره این قیمت هیچ اظهار نظری نکرد و گفت: با توجه به این که فقط یک فوریت این لایحه تصویب شده و باید بررسی بیشتری درباره استدلال‌های شرکت اتوبوسرانی و شهرداری درباره این قیمت بررسی شود، بنابراین هم‌اکنون نمی‌توان در این باره موضع گیری کرد.

به گفته وی نرخ بلیت اتوبوس شرکت واحد تا قبل از پایان سال تعیین می‌شود، اما شرکت واحد تا قبل از سال 87 حق اعمال این نرخ‌ها را نخواهد داشت.

وی افزود: اعضای شورای شهر تاکید داشتند که قبل از تصویب قیمت بلیت اتوبوس هیچ تغییری در نرخ بلیت‌های اتوبوس اعمال نشود و شرکت اتوبوسرانی نیز نسبت به این موضوع دقت کافی داشته باشد.

وی یادآور شد: همچنین اعضای شورای شهر به شهرداری تذکر دادند که قبل از بهمن ماه قیمت پیشنهادی کلیه وسایل نقلیه عمومی از جمله مینی بوس‌رانی، ون و تاکسیرانی برای سال 87 را تنظیم و به شورا ارائه کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران از تصویب طرح مطالعاتی بازنگری در نحوه تعیین قیمت واقعی املاک در شهر تهران خبر داد و گفت: این طرح پیشنهادی از سوی اعضای شورای شهر ارائه شده که تنها یک طرح مطالعاتی و تحقیقاتی است که بر اساس آن میزان تاثیر پروژه‌های عمرانی شهرداری بر قیمت املاک مشخص می‌شود.

وی افزود: طبق این طرح، مطالعاتی انجام می‌شود که پروژه‌های عمرانی مختلف شهرداری چه تاثیرات مثبت و منفی در قیمت املاک می‌گذارد.

وی تاکید کرد: این مطالعه و طرح بنا نیست که قیمت واقعی ملک را پلاک به پلاک مشخص کند. بلکه با توجه به این که تاکنون طرحی مبنی بر میزان تاثیر طرح‌های شهرداری در رکود یا صعود قیمت املاک انجام نشده، این مطالعات انجام می‌شود تا مدیریت شهری از نتایج این مطالعات در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای پروژه‌های مختلف شهری استفاده کند.

دانشجو لزوم تصویب این طرح با توجه به گرانی مسکن را رد کرد و گفت: این طرح هیچ ارتباطی به گرانی مسکن ندارد و صرفا طرح مطالعاتی است که نتایج آن در اختیار مدیریت شهری برای اجرای پروژه‌های عمرانی قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با اشاره به اعتراض فرمانداری به مصوبه مجوز انتشار و فروش اوراق مشارکت اشاره کرد و گفت: فرمانداری تهران به این مصوبه شورا اعتراض کرده بود که چرا تا قبل از مشخص شدن سهم تهران در فروش اوراق مشارکت این مجوز داده شده که شورای شهر نیز به این اعتراض فرمانداری پاسخ داد.

وی همچنین بررسی لایحه مجوز تملک یک ملک توسط شهرداری تهران را دیگر دستور جلسه روز یکشنبه شورا بیان و تصریح کرد: با توجه به این که اسناد و مدارک این ملک کامل و مبتنی بر نظریه کارشناس رسمی دادگستری نبود، به تصویب نرسید و مقرر شد بررسی بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

وی افزود: همچنین در جلسه امروز شورا، نماینده شورا در کمیته اجرایی چگونگی مشارکت شهرداری در ساماندهی بافت‌های تاریخی و بازرس و حسابرس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران انتخاب شد.

کد خبر 37526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز